نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: گفتمان سازی فرهنگی از جمله مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که از نفوذ فرهنگی به کشور جلوگیری کرده است.

گفتمان‌سازی فرهنگی، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی / دنیا از تحولات فرهنگی ایران شگفت‌زده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر  با اشاره به ضرورت یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر، گفت: خوشبختانه انقلاب مردمی ایران دستاوردهای علمی، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی  به همراه داشته که اگر هر بخشی را بررسی کنیم با گذشته فاصله زیادی دارد و بیانگر پیشرفت است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادی و دموکراسی مولفه هایی هستند که پس از انقلاب اسلامی محقق شدند، اظهار کرد: این مهم در حالی است که بسیاری از کشورها دنیا با تکیه بر همین مولفه ها علیه کشورمان هجمه وارد می کنند.

وی ادامه داد: مشارکت و همراهی مردم در جریان کشور نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ به عبارتی می توان اذعان کرد میزان مشارکت مردم در کشورهای دنیا در تعیین سرنوشت و مدیریت کشورشان به میزان مشارکت در ایران نیست زیرا احساس مسئولیت اجتماعی در بین ایرانیان وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موجب گفتمان سازی شده است، تصریح کرد: بر همین اساس شاهد شکل گیری تحول در زیرساخت ها و محصولات فرهنگی هستیم.

حجت الاسلام پژمان‌فر ضمن تاکید بر اینکه دنیا نسبت به محتوای فرهنگی تولیدی ایران و عرصه فنی این امر شگفت زده است، گفت: شاید انتظارات داخلی در کشورمان خیلی والاتر از شرایط کنونی باشد اما وضعیت سینما و تاتر کنونی کشورمان با گذشته اصلا قابل مقایسه نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رتبه های علمی زیادی در دنیا توسط نخبگان ایرانی طی چهل سال گذشته کسب شده است، افزود: بر همین اساس در حوزه نشر و تالیف کتاب نیز توانسته ایم آثار فاخری را به بازارهای دنیا ارائه کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که دشمنان همواره تلاش کرده اند دلزدگی و یاس نسبت به مسیر طی شده در چهار دهه را ترویج کنند اما در مقابل نتیجه بالعکس مشاهده شد که پیام اثر بزرگ انقلاب فرهنگی و اسلامی است.

منبع: خانه ملت 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.