بوشهر- بنا بر آمار مسئولان سهمیه استان بوشهر در طرح مسکن مهر تعداد۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد مسکونی بوده است که بنا بر شواهد تاکنون ۳۲ هزار و ۳۱۸ واحد مسکن مهر در این استان تحویل متقاضیان شده و متأسفانه هنوز تعداد دو هزار و ۴۹۰ واحد باقی‌مانده است.

تکلیف مسکن مهر بوشهر چه می‌شود؟ سرنوشت دو هزار واحد بلاتکلیف است

قدس آنلاین-گروه استان ها: مسکن مهر یکی از طرح‌های دولت نهم بود که باهدف خانه‌دار کردن قشرهای کم‌درآمد کلید خورد و طبق آن دولت با واگذاری قطعه زمین رایگان سعی کرد تا خانه‌سازی را تشویق کند.

اگرچه این طرح به دلایل بسیار زیاد ازجمله کوتاهی برخی شرکت تعاونی‌ها، تعلل پیمانکاران و هم‌چنین نبود برخی زیرساخت‌ها با استقبال اندک بسیاری از متقاضیان روبرو شد اما هنوز این خانه‌های نیمه‌کاره به اتمام نرسیده است که حال اجرای  طرح مسکن ملی این نگرانی را به وجود آورده در شرایطی که دولت تصمیم برساخت واحدهای جدید را دارد پس تکلیف واحدهای قدیمی چه می‌شود؟

عزم جدی

در همین رابطه مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با تائید این موضوع که تعداد دو هزار ۳۹۷ واحد مسکن مهر استان بوشهر نیمه‌تمام مانده است. اظهار می‌کند: تکمیل طرح مسکن مهر را به‌صورت جدی در دستور کارداریم و در این راستا تلاش می‌شود واحدهای باقی‌مانده تکمیل شود.

فرزاد رستمی با اشاره به اینکه بخش عمده مسکن مهر باقی‌مانده استان بوشهر در گناوه و برازجان است اظهار می‌کند: دولت عزم جدی برای تکمیل مسکن‌های مهر و تسریع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن دارد و مسکن‌های مهر تا پایان امسال تعیین تکلیف خواهد شد.

وی بابیان اینکه اکنون ۳۱هزار و ۶۵۷ واحد مسکن مهر در استان بوشهر واگذارشده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده ۲هزار و ۳۲ واحد مسکونی امسال تکمیل و واگذار می‌شود می‌افزاید:  در زمان حاضر ۲ هزار و ۶۶۰ واحد مسکن مهر در شهرهای استان بوشهر نیمه‌کاره است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده امسال ۲ هزار و ۳۲ واحد مسکونی افتتاح و واگذار و ۵۲۸ واحد دیگر سال آینده تکمیل می‌شود.

رستمی بابیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن در دو بخش شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود نیز اظهار می‌کند: متولی این طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان بوشهر اذعان می‌کند: در این راستا  تلاش شده تا کاستی‌هایی که در مسکن مهر بود در طرح ملی مسکن وجود نداشته باشد ازجمله این گام‌ها همین شیوه ثبت‌نام است که در آینده مسکن فاقد متقاضی نداشته باشیم، نیازمندی‌ها سنجیده شود و آورده متقاضی است که به‌عنوان پیش‌شرط در این طرح دیده‌شده است زیرا یکی از مشکلات مسکن مهر آورده متقاضیان بود که نتوانستیم به نتیجه برسیم.

ضرورت شتاب‌دهی به ساخت‌وسازها

استاندار بوشهر نیز که تاکنون و در جلسات متعدد بر تعیین تکلیف پروژه مسکن مهر اصرار و تأکید داشته است در این رابطه گفت: ازآنجاکه متقاضیان این پروژه‌ها را افراد کم‌بضاعت، محروم و کم برخوردار تشکیل می‌دهد لذا سرعت بخشی در تکمیل این واحدهای مسکونی ضروری است.

عبدالکریم گراوند در این رابطه بیان کرد: واحدهای مسکن مهر تا پایان سال در استان باید تعیین تکلیف شوند و در سال ۹۹ هیچ واحد مسکونی بلاتکلیف مربوط به این پروژه نباید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت مسکن برازجان افزود: باید مشکل این پروژه در بخش آب و فاضلاب برطرف شود و برای تعهداتی که در این زمینه انجام‌شده اعتبار لازم تخصیص یابد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه از محل اعتبارات استانی نمی‌توانیم تعهدات سازمان‌ها و شرکت‌ها را پرداخت کنیم و نیاز است که اعتبارات ملی به این بخش اختصاص یابد بر همین اساس باید تعهدات ملی برای اجرای مسکن ولایت در استان اجرا شود.

گراوند با تأکید بر تعیین تکلیف پروژه مسکن ۳۶ واحدی خورموج نیز اضافه کرد: باید راهکاری برای تعیین تکلیف و تکمیل پروژه ۳۶ واحدی مسکن خورموج اندیشیده و گرفتاری مردم در این بخش برطرف شود.

وی در ارتباط با ۲۵۰ واحدی مسکن در چغادک، بنک و خورموج نیز خواستار پیگیری شد و افزود: در مورد سیراف نیز کار پیگیری و چهار هزار واحد احداث می‌شود که باید موضوع محیط‌زیست آن رفع شود تا مردم استقبال مناسب را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.