امام جمعه مشهد گفت: سیادت و آقایی بر دنیا در قرن ۲۱ برای اسلام خواهد بود.

سیادت جهان در قرن ۲۱ به اسلام تعلق دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در همایش «راهکارهای امیدآفرینی در امت اسلامی در گام دوم انقلاب»، که در زائر سرای رضوی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مسئله امید نسبت به تمام خصوصیات روحی و روانی انسانی ما بزرگترین سرمایه است و در رأس همه سرمایه‌های وجودی ما قرار دارد. اگر امید نابود شود، هیچ چیز نمی‌تواند انگیزه حیات را در انسان زنده نگه دارد.

امام جمعه مشهد افزود: ضربه بزرگی که مدرنیته بر پیکر اسلام و دین وارد کرد، حذف امید مسلمانان و مردم جهان در سایه اسلام بود. آنچه مدرنیسم برای انسان به وجود آورد و دولت‌های غربی سعی کردند آن را ترویج کنند؛ حذف خدا و دین از زندگی بشر و توسعه جلوه‌های مادی زندگی برای انسان بود. شرایط را به گونه‌ای جلوه دادند که در سایه دین، مشکلات بشر حل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب در بلوک سوسیالیسم، دین افیون زندگی انسان معرفی و در بلوک لیبرالیسم دین به عنوان مانع پیشرفت بشر نشان داده شد. در چنین شرایطی انقلاب اسلامی ایران نقش آفرینی کرده و موجب شد اسلام از چهار دیواری مساجد، و قرآن از کنار قبور اموات فاصله گرفته و به عنوان یک جریان برهم زننده نظام سلطه ایجاد شد. این در حالی بود که دنیا یک سرخوردگی از زندگی مدرن را تجربه می‌کردند و انقلاب کشور ما آنان را به این جهت سوق داد که می‌توانند در سایه اسلام یک زندگی پرشور را تجربه کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه انقلاب موجب امیدآفرینی شد، ابراز کرد: ما باید بشر را به نقطه‌ای برسانیم که بدانند تمدن اصلی بشر، در سایه اسلام و احکام اسلامی محقق خواهد شد، دلیل امیدوار بودن نیز این است که امت اسلامی باید بپذیرد که سیادت جهان به اسلام تعلق دارد نه به استکبار جهانی.

اسلام؛ تمدن انسانی و ایدئولوژی برتر

امام جمعه مشهد ادامه داد: اسلام، تمدن انسانی و ایدئولوژی برتر و پیروز است و اگر غرب خواستار سیادت بر جهان است، باید اسلام را براندازد وگرنه سیادت و آقایی بر دنیا در قرن ۲۱ برای اسلام خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز مرزهای ایدئولوژیکی و تمدنی بشر بر اثر توسعه ارتباطات فرو ریخته، تأکید کرد: اسلام، با فطرت بشر هماهنگ است و زمانی که این ایدئولوژی ترویج یافت، اسلام حاکم خواهد شد. ما باید تمدن اسلامی را توسعه دهیم، چراکه گفتگو با غرب و تمدن غربی فایده‌ای نخواهد داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اختلاف امروز ما در کشور و جریانات سیاسی بر سر قدرت نیست، بلکه اختلاف ما در کشور بر سر باور داشتن به دین است. تشکیل نظام برای ما هدف نبود بلکه اهرم بود تا از طریق آن اسلام را توسعه داده و آن را بر دنیا حاکم کنیم. پس دیگر حاضر نیستیم با دست دادن به هر ناپاکی برای خود اندک آذوقه‌ای تهیه کنیم. ما با کسی مشکل سیاسی نداریم، مسئله بر سر اسلام و رعایت چهارچوب اسلام است، حال این شخص از هر جناحی که می‌خواهد باشد.

امام جمعه مشهد در انتها بیان کرد: همه امت به شما روحانیان چشم دارند و شما می‌توانید امیدآفرینی کرده، وارد عرصه و میدان جهاد شوید و فعالیت کنید. اگر چنین بود در امت، امید ایجاد کردیم.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.