رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: فعالیت‌های مهدالرضا(ع) در زمینه آموزش قرآن به نونهالان یک جبهه فرهنگی در برابر دشمن است.

فعالیت‌های مهدالرضا(ع) یک جبهه فرهنگی در برابر دشمن است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در هفتمین همایش «سفیران رضوان» که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: پرداختن به امور فرهنگی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ماموریت‌های آستان قدس رضوی است که این موضوع در بیانات رهبر انقلاب اسلامی و همچنین منویات تولیت آستان مقدس رضوی به وضوح مشاهده می‌شود.
وی تصریح کرد: در بین همه اقدامات فرهنگی که در آستان کبریایی حضرت رضا(ع) انجام می‌شود، فعالیت‌های قرآنی سالم‌ترین، نافذترین و تاثیرگذارترین فعالیت‌ها محسوب می‌شود که دارای رتبه یک است.
گنابادی‌نژاد با بیان اینکه در بین فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی اولویت اصلی با مهدالرضاها است، اظهار کرد: اولین مزیت مهدالرضا(ع) موضوعیت قرآنی آن و دومین مزیت آن این است که مخاطب آن نونهالان هستند که از نظر تربیت پذیری در بهترین سن قرار دارند.
وی سومین مزیت مهدالرضاها را انتساب آن به حریم قدسی رضوی دانست و ابراز کرد: در سراسر کشور فعالیت قرآنی کم نداریم، ولی از آنجا که فعالیت‌های مهدالرضا با نام امام رضا(ع) و زیر پرچم این امام رئوف انجام می‌شود، حال و هوای دیگری دارد.
رئیس سازمان فرهنگی آستان مقدس رضوی تصریح کرد: مزیت بعدی مهدالرضا(ع) ظرفیت مردمی آن و از دیگر مزیت‌های آن داشتن مربیان توانمند و متعهد و همچنین متن آموزشی قوی آن است.
وی ادامه داد: مهمترین مطالبه والدین از مهدالرضاها ارائه تربیت دینی فرزندانشان است، به همین دلیل رویکرد تربیتی مراکز باید ارتقاء پیدا کند. علاوه بر این مراکز مهدالرضا(ع) باید به فکر تداوم کار باشند و مشخص کنند که قرآن آموزان این واحد قرآنی در تحقق جامعه نوین اسلامی و همچنین در افق بیانیه گام دوم انقلاب چه نقشی را می‌توانند ایفا کند.  
گنابادی‌نژاد ابراز کرد: فعالیت مربیان مهدالرضا(ع) نباید تنها برای یک دوره دو ساله که کودک تحت آموزش قرار دارد محدود شود، بلکه مربیان باید برای آینده مخاطبان هم برنامه داشته باشند.
وی ابراز کرد: باید تلاش کنیم که نقط قوت این واحد قرآنی ارتقاء و نقاط ضعف آن کاهش پیدا کند. یکی از نقاط قوت مهدالرضا(ع) قسمت مشارکت‌های مردمی آن است که باید ادامه داشته باشد.
گنابادی‌نژاد رعایت نظم و انضباط و ارزیابی و نظارت مستمر را از دیگر اقدامات لازم برای ادامه کار مهدالرضاها دانست و عنوان کرد: ما در مهدالرضا(ع) با مخاطب اجتماعی مواجه هستیم و نباید موجب بی‌اعتمادی اجتماعی شویم.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.