معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: اجرای تقاطع غیرهمسطح مصلی یکی از خواسته‌های ۱۵ ساله ساکنان این منطقه است.

اجرای تقاطع مصلی خواسته ۱۵ ساله ساکنان منطقه است

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح مصلی اظهار کرد: به دلیل مسئولیت‌های قبلی، بازدیدهای زیادی از این محل داشتیم که به دلیل وجود نداشتن امکان دسترسی به شهرک‌های پانیذ، شیرین و چند شهرک دیگر در این منطقه امکان ارائه خدمات بیشتر را به ساکنان نداشتیم.

وی تصریح کرد: همچنین با وجود این که مصلی یکی از مسیرهای منتهی به حرم مطهر است اما به دلیل وجود نداشتن دسترسی بین دو لاین، اهالی این شهرک‌ها برای تشرف به حرم مطهر باید از دو خط اتوبوس استفاده می‌کردند. در کنار نبود دسترسی، نا ایمن بودن محل تردد عابران پیاده و خطر تصادف یکی دیگر از دغدغه‌ها بود.

 با توجه به نبود راه دسترسی به حرم مطهر ساکنان منطقه و زائرانی که از جاده نیشابور و بزرگراه کلانتری وارد مشهد می‌شدند باید برای تشرف به حرم مطهر بیش از ۲.۵ کیلومتر را پیموده تا از طریق دوربرگردان شهید عباسپور وارد خیابان مصلی شده و به حرم مطهر مشرف شوند.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به این معضلات و درپاسخ به درخواست های ساکنان منطقه طرح اجرای تقاطع غیر همسطح مصلی در دستور کار قرار گرفته و امروز شاهد آغاز آن هستیم.

وی گفت: اجرای این پروژه نه تنها مسیر دسترسی میان شهرک‌های اطراف این محل را مهیا می‌کند بلکه این منطقه را از بن‌بست خارج کرده و با کاهش مسافت، کاهش آلودگی هوا و ایمن شدن تردد عابران پیاده را نیز در پی خواهد داشت.

کاظمی با اشاره به اینکه بار ترافیک سنگین شهرک شهید رجایی، شهید باهنر و مسیر سرخس به مشهد، به بلوار حر می‌ریزد و این بلوار هم گنجایش این ترافیک سنگین را ندارد، افزود: بر همین اساس در حال طراحی پروژه‌ای برای ایجاد دسترسی و اتصال این معابر به تقاطع غیر همسطح مصلی هستیم تا شهرک شیرین و پانیذ نیز از بن بست خارج شوند.

کاظمی اضافه کرد: همچنین در ادامه به دنبال ایجاد دسترسی به شمال بهشت رضا(ع) و بلوار محمدآباد به مصلی هستیم که این کار باعث ایجاد رونق و حل مشکلات عدیده ساکنان این منطقه خواهد شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: زمان‌بندی اجرای طرح ابتدا ۱۵ ماهه بود که با تاکیدات شهردار برای سرعت بخشیدن به کار طی هماهنگی‌های انجام شده با پیمانکار پروژه، تقاطع غیرهمسطح مصلی طی ۱۴ ماه اجرا می‌شود.

وی گفت: تقاطع غیرهمسطح مصلی با زیرگذری به طول ۳.۱۰ کیلومتر و میدانی همسطح با ۲۸۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی،۲۰ هزار مترمکعب عملیات بتن‌ریزی و هزینه‌ای بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.