مراسم بزرگداشت روز همبستگی کشمیر امروز در کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار شد.

برگزاری مراسم روز همبستگی کشمیر در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم بزرگداشت روز همبستگی کشمیر، ظهر امروز در کنسولگری پاکستان واقع در مشهد برگزار شد.

در این مراسم پیام عارف علوی، رئیس‌جمهور پاکستان، توسط سجاد محمدخوان، رایزن کنسولگری پاکستان در مشهد قرائت شد.

متن این پیام بدین شرح است:

«به مناسبت پنج فوریه، روز همبستگی کشمیر، امروز ما همبستگی خود را با مردم شجاع و سرسخت کشمیر تحت اشغال هند اعلام می‌کنیم؛ مردمی که طی هفت دهه گذشته، در راه تحقق حق مشروعشان برای خودمختاری ایثار و فداکاری بی‌نظیری از خود نشان داده و تلاش راسخی برای دستیابی به آزادی از ظلم و ستم به خرج داده‌اند. این، نبرد امید در برابر سختی‌ها و فشارهای طاقت‌فرسا است، نبرد شجاعت در برابر ترس و نبرد ایثار و فداکاری در برابر ظلم و استبداد؛ اما در جریان این نبرد طاقت‌فرسا، مردم کشمیر سرسختانه و سرافراز و پرافتخار، از خود استقامت نشان داده‌اند تا به هند اجازه ندهند که به هدف خبیثانه‌اش برای مقهور کردن آن‌ها دست پیدا کند.

در تاریخ پنج آگوست، هند آخرین نمایش مدنیت و عدالت را نیز زیر پا گذاشته و در تلاش است مردم کشمیر را از هویت مسلمشان محروم سازد. هند با اقدام غیرقانونی و یک جانبه‌اش در تاریخ پنج آگوست ۲۰۱۹، صراحتاً قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض و تلاش کرد بیش‌ازپیش علیه مردم کشمیر خشونت به خرج دهد و با اتخاذ اقدامات تحمیلی بیشتر جلوی دستیابی آنان به‌حق مشروعشان برای دستیابی به خودمختاری را بگیرد، خودمختاری که توسط جامعه بین‌الملل از طریق تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت وعده داده شده بود.

در هر حال، جهان رفتار ریاکارانه هند را محکوم کرده و ماهیت دموکراسی دروغین و فریب‌کارانه‌اش اکنون بر جامعه بین‌الملل آشکار شده است. پاکستان همچنان در هر گردهمایی و مناسبتی مسئله جامو و کشمیر را مطرح خواهد کرد. اقدامات غیرقانونی هند در تاریخ پنج آگوست ۲۰۱۹ بیش‌ازپیش موجب تحکیم روابط بین مردم جامو و کشمیر تحت اشغال هند و مردم پاکستان شده است. دولت و مردم پاکستان به حمایت‌های سیاسی، اخلاقی و دیپلماتیک خود از مردم کشمیر ادامه خواهند داد تا زمانی که آنان به‌حق مشروعشان برای خودمختاری، مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دست پیدا کنند».

همچنین در ادامه این مراسم پیام نخست‌وزیر پاکستان به مناسبت پنج فوریه ۲۰۲۰ روز همبستگی کشمیر قرائت شد. متن این پیام بدین شرح است؛

«امروز ما روز همبستگی کشمیر را گرامی می‌داریم تا بار دیگر بر حمایت قاطع خود از خواهران و برادران کشمیریمان تأکید کنیم که از ۶ ماه پیش تاکنون، در معرض حکومت نظامی غیرانسانی و ممنوعیت ارتباطات قرار گرفته‌اند. گستردگی بی‌سابقه این محدودیت‌ها کاملاً دموکراسی دروغین هند و ارزش قائل نشدن برای اصول اولیه انسانی را به تصویر کشیده است. کشمیری‌ها، امت مسلمان، پاکستان و جامعه بین‌الملل، این تحریف آشکار قانون و عدالت را توسط هند محکوم کرده‌اند. هند با استقرار بالغ‌بر ۹۰۰ هزار نیروی اشغالگر، هشت میلیون کشمیری را به محبوسینی در خاک و سرزمین خودشان مبدل کرده است. تاریخ تاکنون کمتر چنین اختناق و نقض حقوق اولیه انسانی را در این‌چنین گستردگی، به خود دیده است.

ده‌ها هزار مردم بی‌گناه به‌زور بازداشت و هزاران جوان ربوده شده و در مکان‌های نامعلومی محبوس شده‌اند. این تجلی آشکار تروریسم دولتی هند است. جامعه بین‌الملل، سازمان‌های مهم حقوق بشر و رسانه‌های بین‌المللی همگی یکپارچه اقدامات غیرقابل‌قبول هند را محکوم کرده‌اند. هند در مقابل دنیا ایستاده است، به‌عنوان یک حکومت و ساختار خودکامه که در حال لگدمال کردن حقوق اولیه و آزادی مردم کشمیر است. پاکستان خواهان لغو فوری محاصره نظامی و وصل مجدد وسایل ارتباطی و همچنین خاتمه اقدامات غیرقانونی و یک جانبه هند است. همه کسانی که به‌طور غیرقانونی بازداشت و محبوس شده‌اند، باید آزاد شوند و مقررات ظالمانه‌ای که به نیروهای اشغالگر هندی مصونیت می‌بخشند، باید بلافاصله لغو شوند. باید به سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و بشردوستانه و همچنین رسانه‌های بین‌المللی، اجازه دسترسی به این سرزمین اشغالی داده شود تا بتوانند وضعیت حقوق بشر را از نزدیک ارزیابی کنند.

ما از جامعه بین‌الملل مصرانه درخواست داریم برای تضمین رعایت حقوق بشر و آزادی مردم کشمیر و همچنین جلوگیری از مخاطرات ناگواری که تحت تأثیر اقدامات خصمانه و ستیزهجویانه هند صلح و امنیت جهانی را با تهدید مواجه کرده است، وارد عمل شود. ما همبستگی قاطع و تزلزل ناپذیرمان را با مردم جامو و کشمیر اشغالی اعلام می‌داریم و اطمینان می‌دهیم که پاکستان همیشه شانه‌به‌شانه آن‌ها ایستاده است. پاکستان حمایت کامل دیپلماتیک، سیاسی و اخلاقی خود را ادامه خواهد داد تا زمانی که مردم کشمیر شاهد تحقق حق مشروعشان برای خودمختاری مطابق با منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت باشند».

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.