یکی از پروژه های عمرانی و مهم شهرداری مشهد، احداث و بهره برداری پلی است که بلوار شهید کلانتری مشهد را به بلوار نماز متصل می کند.

سرمای هوا علت نرسیدن شهید کلانتری به نماز بود

قدس آنلاین – وحید اکرمی: پل چپگرد شهید ناصری به این دلیل حائز اهمیت است که رانندگانی که قصد دارند از بولوار شهید کلانتری وارد بولوار نماز شوند، نیازی به ورود به میدان جمهوری اسلامی و عبور از دوربرگردان آن نداشته باشند. با این کار حجم ترافیک میدان جمهوری اسلامی بسیار پایین خواهد آمد.

مدتی است که شهرداری مشهد در هنگام کلنگ زنی پروژه های عمرانی تابلوی روزشماری را در محل نصب کرده و زمان پایان پروژه را از همان ابتدا اعلام می کند. بر اساس پیش بینی های معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری پل چپگرد شهید ناصری قرار بود در شانزدهمین روز بهمن ماه که همزمان با دهه مبارک فجر است، افتتاح شود.

به دلیل موقعیت مکانی پل و شرایط خاص بلوار شهید کلانتری، مسئولان تاکید داشتند که هر چه سریعتر عملیات اجرایی پل به پایان برسد. تا جایی که محمدرضا کلایی شهردار مشهد، در زمان کلنگ‌زنی این تقاطع، به اجرای هرچه سریع‌تر پروژه تأکید کرده و گفته بود: قرار است پروژه به‌صورت ٣شیفت کاری مراحل اجرایی را بگذراند.

با این روش پل چپگرد شهید ناصری بسیار زودتر از پیش بینی ها از خودروهای مشهدی میزبانی می کرد. در ابتدا عملیات اجرایی به سرعت پیش می رفت. اما هرچه عملیات اجرا به نقطه پایانی نزدیک می شد، سرعت اجرا هم کاهش می یافت.

اکنون تابلوی روزشمار عدد صفر را نشان می دهد. تابلو راستگوست اما چپگرد شهید ناصری هنوز آماده افتتاح نیست. به همین دلیل ارتباطی با مجید بخت آزما، سخنگوی معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد برقرار کرده و علت تاخیر در افتتاح پل چپگرد شهید ناصری را از او جویا شدیم.

عملیات بتن ریزی در هوای سرد به موقع انجام نشد / اوایل اسفند پل افتتاح می شود

سخنگوی معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: سرمای غیرمنتظره هوا افتتاح پل چپگرد شهید ناصری که بلوار شهید کلانتری را به بلوار نماز متصل می کند به تاخیر انداخت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقداری از کار بتن ریزی پل باقی مانده بود و توده هوای سرد وارد مشهد شد نتوانستیم به موقع عملیات بتن ریزی پل را به پایان رسانیم.

وی اظهار کرد: تاخیر در افتتاح پل هیچ ارتباطی به منابع مالی و یا مصالح مورد نیاز ندارد. در این مدت همه نیازها برطرف شده و امکانات در دسترس بوده است. اما با توجه به طولانی شدن عملیات بتن ریزی خارج از برنامه و تلاقی با ورود جبهه هوای سرد به مشهد این عملیات تعطیل شد و به همین دلیل افتتاح پل چپگرد شهید ناصری با تاخیر مواجه گردید.

بخت آزما در پاسخ به این سوال که مطابق پیش بینی های هواشناسی هفته آینده جبهه هوای بسیار سردی وارد خراسان رضوی و مشهد خواهد شد و ممکن است بازهم اتمام کار را به تاخیر بیاندازد گفت: اکنون عملیات اصلی بتن ریزی به پایان رسیده است و برخی کارهای معمول باقی مانده که در هوای سرد قابل انجام است. به همین دلیل بهره برداری از این پل دیگر به تاخیر نخواهد افتاد.

وی ابراز داشت: در تلاش هستیم تا با بسیج کردن تمام امکانات، هر چه سریعتر کار عملیاتی پل را به اتمام رسانده و آن را آماده بهره برداری نماییم. طبق پیش بینی ها این پل اوایل اسفند ماه به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.