شعیبی عدالت را کلید واژه داستان فیلم عنوان کرد و گفت: باید بلوای درونی در همه ما شکل گیرد تا عدالت را به خودمان بازگردانیم. ممکن است کدهای مختلفی در فیلم وجود داشته باشد که مارا یاد بسیاری از آدم‌هایی که می‌شناسیم بیندازد.

عدالت کلید واژه این داستان است/ باید یک بلوای درونی در همه اتفاق بیفتد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، نشست خبری فیلم «روزبلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی با حضور کارگردان فیلم، مهران کاشانی نویسنده، لیلا زارع، داریوش ارجمند، محمد علیمحمدی  از بازیگران، امین جعفری مدیرفیلمبرداری، کارن همایونفر موسیقی، سیدعلیرضا علویان صداگذار با اجرای منصور ضابطیان چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست شعیبی درباره ایده این فیلم گفت: ایده اولیه براساس مشکلات اقتصادی که این چند سال در کشور ما به وجود آمده  شکل گرفت اما در ابتدا قصد نداشتیم در مورد یک روحانی فیلم بسازیم. طرح را به موسسه اوج پیشنهاد دادم و فیلم اگر هر مسئله و موضوعی دارد حاصل تعامل ما با مهران کاشانی و در واقع این فیلم پیشنهاد ما بوده است. بر این باورم که روحانیت بخش تاثیرگذار جامعه است و در این فیلم قرار بوده که درامی را بر همین اساس شکل دهیم.

کارگردان «روز بلوا» در ارتباط با نقش‌های فیلم گفت: فکر می‌کنم در مورد نقش‌ها هر استنباطی کنید درست است. مخاطب می‌تواند هرگونه که دوست دارد فکر کند. شخصیت روحانی در این فیلم ساده لوح نیست. او هنگامی که در دایره خانواده قرار می‌گیرد و متوجه می‌شود که از اعتمادش سواستفاده شده است و بعد از آن دست به اقداماتی می‌زند. شخصیت‌ها در این فیلم نسبت به یکدیگر طراحی شده‌اند.

نویسنده فیلم تصریح کرد: من آدم سیاسی نیستم و انتخاب شخصیت روحانی به این دلیل بود که در ساختار جامعه اثر گذاری بیشتری دارد. من در این فیلم به درام فکرکردم و به دنبال تعریف شخصیت  فرد روحانی او را مردی تصور کردم که دچار لغزش می‌شود و تلاش می‌کند آن را اصلاح کند.

همچنین کارگردان واژه عدالت را کلید واژه این داستان عنوان کرد و گفت: باید بلوای درونی در همه ما شکل گیرد تا عدالت را به خودمان بازگردانیم. ممکن است کدهای مختلفی در فیلم وجود داشته باشد که مارا یاد بسیاری از آدم‌هایی که می‌شناسیم بیندازد.

کارن همایونفر آهنگساز این فیلم نیز بیان کرد: از همه عوامل این فیلم تشکر می‌کنم. موسیقی این فیلم زمان زیادی دارد و در فیلم حل می‌شود. این موسیقی از عمد به این سمت طراحی شد.

شعیبی در ارتباط با داستان فیلم بیان کرد: در این فیلم با درام طرف هستیم و اگر بیشتر وارد بیان پرونده‌ها می‌شدیم مخاطب از داستان فیلم که بیان روابط بین کاراکترها بود دور می‌شد. ما نمی‌خواستیم پرونده سیاسی را در این فیلم باز کنیم و به آن بپردازیم.

داریوش ارجمند در ارتباط با نقشش در این فیلم بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی را تسلیت می‌گویم. معتقدم علت ساخت این فیلم به اندازه کافی گویا است و هرکس در این چندسال در ایران زندگی کرده باشد با این داستان درگیر شده است.  بسیاری خودسوزی را در بخش‌های مختلف شهر و زندگی شهری در خصوص مشکلات جامعه دیده‌ایم و این فیلمنامه با شجاعت به این کاراکتر در داستان پرداخته است.

وی با بیان اینکه انتخاب بازیگران به درستی انجام شده، افزود: فیلم «روز بلوا» بسیار درخشان است و جسارت کارگردان را نشان می‌دهد.

 نویسنده در ارتباط با گویا نبودن اطلاعات و  دیالوگ‌های فیلم گفت: اگر مخاطب این چنین حس کرده ضعف کار من است؛ اما باید بدانیم داستان فیلم سیاسی است.

لیلا زارع بازیگر نقش «راحله» در «روز بلوا» تصریح کرد: کاراکتر زن در فیلمنامه روحانی اینگونه تعریف شده بود که بیشتر از اینکه حرف‌های همسرش برایش اهمیت داشته باشد به حرف‌های پدرش اهمیت می‌داد.

وی در ارتباط با نقش خود در فیلم توضیح داد: برای هر نقشی که می‌خواهم بازی کنم تحقیق می‌کنم. طبیعتا برای بازی در این نقش با افرادی که سبک زندگی نزدیکی به این کاراکتر داشتند رفت و آمد و با آن‌ها گفت وگو کردم.

در ادامه این نشست، شعیبی در ارتباط با ساخت این فیلم گفت: اگر در این فیلم راجع به گفت‌وگو حرف می‌زنیم به دنبال این هستیم که در دنیای واقعیت نیز به نسل پرسشگر برای آینده بهتر پاسخگو باشیم. من با هر تهیه‌کننده دیگری نیز این فیلم را به همین شکل که دیدید می‌ساختم.‌

شعیبی درارتباط با فیلم «روز بلوا» گفت: این فیلم راجع به اخلاق است و در آن هر فرد با عقاید خودش بر پایه اخلاق و انسانیت به دیگران کمک می‌کند.

شعیبی در ارتباط با تصویری که در ارتباط با روحانی در این فیلم به نمایش گذاشته شده است،گفت: روحانی فیلم ما در قم زندگی نمی‌کند و در فضای لاکچری تهران زندگی می‌کند و نمی‌توانیم زندگی او را به همه روحانیت مرتبط کنیم.

امین جعفری مدیر فیلمبرداری «روزبلوا» در ارتباط با قاب‌های فیلم گفت: در کادربندی به دنبال بیان بخشی از روایت‌های فیلم، درماندگی‌ها، نگفته‌ها و نادیده‌ها هستیم؛ مانند سکانس آشپزخانه که روحانی و همسرش در پشت دیوار با یکدیگر صحبت می‌کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.