همدان- رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان از فعال نبودن حوزه محیط زیست شهرداری همدان انتقاد کرد و گفت: تشکیل واحد مستقل حوزه محیط زیست شهرداری امری ضروری است.

تشکیل واحد مستقل حوزه محیط زیست شهرداری امری ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ علی فتحی در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا با اشاره به اهمیت حوزه محیط زیست، اظهار کرد: محیط زیست شهرداری همدان عملا تعطیل بوده و با توجه به اهمیت مباحث زیست محیطی، نیاز است واحد مستقلی برای این حوزه شهرداری تشکیل شود.

فتحی با بیان اینکه تعدد مدیریت موجب عدم پیشرفت کارها در چند سال اخیر شده است، افزود: تعدد مدیریت عدم اخذ نتایج مطلوب را به دنبال دارد که این موضوع در حوزه محیط‌زیست نیز به عینه مشهود است.

وی با بیان اینکه افزایش مشارکت مردم در امور شهری به منظور افزایش عملکرد شهرداری در حوزه مدیریت بحران تاثیرگذار است، افزود: تجربه نشان داده که مشارکت مردم در عرصه های مختلف از جمله دوران جنگ تحمیلی، زلزله،  بحران‌های سیل و غیره بسیار نتیجه بخش بوده به گونه‌ای که در کاهش هزینه های مدیریت کلان کشور یا مدیریت شهری  تاثیر داشته است.

وی به نقش تشکل‌ها  و سمن‌ها در افزایش مشارکت مردمی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه مشارکت شهروندان در امور شهری کاهش هزینه‌های مدیریت شهری را به دنبال دارد شهرداری باید از ظرفیت تشکل های مردمی و انجمن ها در امر آموزش های شهروندی و فرهنگ سازی استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.