مدیرعامل شرکت توسعه نفت و گاز رضوی گفت: با تولید متیل آمین توسط این شرکت، کشور از واردات این محصول مهم بی نیاز خواهد شد.

تولید «متیل آمین» کشور را از واردات این محصول بی نیاز می کند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا ضیغمی بیان کرد: پروژه تولید متیل آمین از سال ۱۳۹۶ در دستور کار این شرکت قرار گرفته است و در حال حاضر مطالعات امکان‌سنجی پروژه انجام شده و در مرحله تامین منابع مالی و قرارداد است.
وی ادامه داد: با وارد شدن این پروژه به فاز عملیاتی و بهره برداری از آن، سالانه ۱۶ هزار تن متیل آمین شامل مونو متیل آمین، دی متیل آمین و تری متیل آمین به همراه محصولات صنایع پایین دستی در کشور تولید خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه نفت و گاز رضوی افزود: هم اکنون هیچ یک از این مواد در کشور تولید نمی شود که با راه اندازی پروژه، محصولات تولیدی به تامین نیاز داخلی اختصاص داده می‌شود.
وی با اشاره به وجود خوراک لازم برای تولید متیل آمین در داخل کشور تصریح کرد: وجود مواد اولیه نظیر متانول و آمونیاک برای تولید این محصول و از طرفی عدم تولید آن در داخل کشور، بر ضرورت اجرای طرح تولید متیل آمین در کشور افزوده است.
ضیغمی ادامه داد: این محصول کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف نظیر تولید خوراک دام و دی متیل فرم امید دارد.
وی افزود: دی متیل فرم امید، حلالی شیمیایی است که در تولید کش، چسب، چرم مصنوعی و... مورد استفاده قرار می گیرد.
ضیغمی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری ثابت بیش از ۳۰ میلیون یورو و حجم سرمایه در گردش بالغ بر ۴ میلیون یورو برآورد شده است، گفت: همچنین نرخ بازده داخلی محصول ۲۵ درصد تعیین شده که این امر منجر به کاهش مدت زمان بازگشت سرمایه به کمتر از ۴ سال شده است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه پلی استال تصریح کرد: با توجه به بازار بسیار خوب پلی استال در کشور، در حال حاضر با مشاور در حال مذاکره هستیم که در صورت صلاحدید، پلی استال جایگزین متیل امین شود.
ضیغمی ادامه داد: پلی استال از محصولات پایین دستی متانول و از دسته پلیمرهای ترموپلاستیک است که کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد.
وی با اشاره به اینکه رزین های پلی استال از خواص مکانیکی بسیار بالایی برخوردار هستند، گفت: برخی از خواص مکانیکی این پلیمر قابل مقایسه با خواص فلزاتی نظیر فولاد است.
ضیغمی ادامه داد: این پلیمر دارای ویژگی ماشین کاری و چقرمگی است که باعث شده از آن در تولید انواع چرخ دنده، قطعات اتوموبیل، لوازم خانگی و صنایع الکتریکی استفاده شود.
مدیرعامل شرکت توسعه نفت و گاز رضوی افزود: همچنین رزین‌های پلی استال که به آن پلی اکسی متیل نیز می‌گویند، در صنایع مختلف از جمله کشاورزی، حمل و نقل، ساختمان و... کاربردهای گسترده‌ای دارد.
وی صنایع الکتریکی را بزرگ ترین بازار مصرف این ماده عنوان کرد و افزود: پلی استال‌ها در ساخت قطعات الکتریکی و الکترونیکی نظیر سوئیچ‌ها، تلفن، ماشین‌های اداری، دکمه‌های صفحه کلید کامپیوتر و پرینترها کاربرد دارند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.