همزمان با ششمین روز دهه فجر، استاندار، معاونین وی، مدیران کل و دیگر اعضای شورای اداری خراسان رضوی روز پنجشنبه با حضور در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد با آرمان‌های آنان تجدید پیمان کردند.

اعضای شورای اداری خراسان رضوی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند

به گزارش قدس آنلاین، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در این مراسم علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی با حضور بر مزار شهدای انقلاب اسلامی و سرداران شهید دوران دفاع مقدس از جمله شهیدان شوشتری و چراغچی با قرائت فاتحه و زیارت شهدا، یاد و خاطره رشادت‌های آنان را در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گرامی داشت.

جواد حامدزاده افزود: در این مراسم که با مداحی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) همراه بود،  بیش از ۲۰۰ نفر از اعضا شورای اداری استان خراسان رضوی حضور داشتند.  

در دوران مبارزات انقلابی مردم ایران برای سرنگونی حکومت پهلوی، خراسان رضوی ۱۶۷ شهید و ۴۳ جانباز تقدیم کرد. همچنین در دوران ستمشاهی حدود ۸۰ نفر از این استان در زندان‌های رژیم پهلوی بودند که از آنان به عنوان آزاده و زندانی سیاسی دوران رژیم طاغوت یاد شده و دارای پرونده در بنیاد شهید هستند.

استان خراسان رضوی در مجموع ۱۷ هزارو ۲۷۹ شهید، ۴۹ هزارو ۴۸۸ جانباز و سه هزارو ۳۹۶ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.