دبیرکل «عصائب الحق» عراق بر اساس اسنادی که می‌گوید شهید قاسم سلیمانی برای وی فرستاده، فاش کرد، یکی از رؤسای سه گانه و رئیس یک دستگاه مهم امنیتی از 2012 جذب «سیا» شده‌اند و تک‌تیراندازی به معترضان نیز زیر سر همین افراد بوده است.

 طبق اسناد حاج قاسم، یکی از رؤسای سه‌گانه عراق جذب سیا شده است

قدس آنلاین

شیخ «قیس خزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب الحق» عراق در گفت‌وگویی با شبکه عراقی «العهد» به بحث درباره آخرین تحولات این کشور پرداخت.

اسناد سردار قاسم سلیمانی

وی با حضور در برنامه «لقاء خاص» فاش کرد، اسنادی که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه برای وی فرستاده ثابت می‌کند یکی از «رؤسای سه گانه» و رئیس یک دستگاه مهم امنیتی در عراق جذب آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» شده‌اند.

خزعلی ضمن اعلام اینکه بخشی از پروژه آمریکایی-اسرائیلی به دست افراد محلی در عراق انجام می‌شود، ادامه داد: یکی از رؤسای سه‌گانه بیش از یک نقش در این زمینه دارد، وی سازمان، گروه رسانه‌ای فعال در اختیار دارد و مأموریت تک تیراندازان برای هدف گرفتن تظاهرات کنندگان را تسهیل کرده است.

رهبر عصائب تأکید کرد، به اسنادی دست پیدا کرده که قاطعانه نشان می‌دهد فرد مذکور جذب پروژه سیا شده و از پایان سال ۲۰۱۲ وی به همراه برخی اسامی دیگر صلاحیت ایفای نقش در سمت یکی از رؤسای سه‌گانه را به دست آورده است.

آمریکا می‌خواست مقتدی صدر را ترور کند

وی در ادامه گفت:  آمریکا می‌خواست مقتدی صدر رهبر جریان صدر را ترور و جنبش عصائب اهل الحق را متهم به این کار کند.

خزعلی گفت: اولین پروژه آمریکایی-اسرائیلی در عراق که قصد اجرای آن را داشت پروژه ترور مقتدی صدر بود تا پس از آن عصائب را متهم به این کار کنند و کشتار داخلی به راه بیندازند. این اطلاعات به صدر و ایران رسید به همین دلیل وضعیت سر و سامان داده شد والحمدالله این طرح شکست خورد.

وی تصریح کرد: منبع این اسناد خود حاج قاسم است، او منبعی قابل اعتماد است به همین دلیل من مطمئن هستم که این شخص، مسؤول است، این شخص ثابت کرده که به عنوان یک عراقی وطن پرست کار نمی‌کند بلکه تنها بر اساس دستورکارهای آمریکایی کار می‌کند.

دو هدف اساسی پروژه آمریکایی

وی  افزود، پروژه آمریکایی در عراق دو هدف اساسی دارد: کشتار گروه‌های الحشد الشعبی برای ایجاد عکس العمل‌ها و در پی آن کشتار داخلی. دوم: کشتار هر چه بیشتر تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی تا پس از آن نخست‌وزیر را ناچار به استعفا کنند و شخصی دیگر را بر اساس منابع خود روی کار آوردند. اکثریت تظاهرات‌کنندگان بر  حق هستند اما برخی از آنها خرابکار هستند.

خزعلی سپس حضور تظاهرات‌کنندگان مسالمت آمیز در میدان‌های اعتراض برای اعمال فشار بر دولت برای انجام وظایفش را مهم دانست.

رهبر عصائب گفت: مرجعیت دینی گفته است خرابکارانی وجود دارند و تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز باید در مقابل آنها بایستند. مرجعیت همچنین با اقداماتی که دستگاه‌های امنیتی را هدف می‌گیرد، مخالفت کرده است.

چهار نکته برای حمایت از دولت علاوی

خزعلی درباره موضع عصائب نسبت به دولت «محمد توفیق علاوی» گفت: حمایت از این دولت به چهار نکته اصلی بستگی دارد: اول؛ تضمین اینکه موضع دولت وی درباره الحشدالشعبی، ابقای آن و عدم ادغام آن چیست زیرا پروژه آمریکایی همچنان پابرجاست و قصد ادغام و از بین بردن الحشد را دارد و این ممکن نیست زیرا ابقای الحشد خواستی مردمی و مورد تأیید مرجعیت است.

وی ادامه داد، دوم اینکه موضع و عملکرد وی از نظر برقراری دوباره امنیت چیست و این نکته مهمی است زیرا اجرای انتخابات بستگی به وضعیت امنیتی دارد خصوصا اینکه تقلب در انتخابات در داخل مراکز رأی‌گیری با تهدید سلاح انجام می‌شود.

خزعلی گفت: نکته سوم توافقنامه با چین است. ما معتقدیم که اقدام دولت سابق در بستن توافق راهبردی با چین یک تصمیم استراتژیک صحیح است. آمریکا می‌خواهد این توافقنامه را به شکست بکشاند؛ چین یک کشور اقتصادی بزرگ است و هماهنگی با آن فرصت‌های بزرگی را برای عراق به وجود خواهد آورد، آمریکا و اتحادیه اروپا نمی‌توانند این نقش را انجام دهند.

وی در پایان گفت: نکته چهارم و اصلی، اجرای تصمیم پارلمان و ملت برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است. اگر دولت به این چهار نکته متعهد باشد ما از حامیان اصلی آن خواهیم بود و اگر آن را اجرایی نکند ما در گروه مخالفان هستیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.