عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید، در صورت عدم تفاهم در ارائه فهرست مشترک، یکی از گزینه‌ها منع حضور اعضای لیست شورای ائتلاف در لیست‌ جبهه پایداری است.

موسی‌پور: شاید حضور کاندیداهای شورای ائتلاف در لیست‌ پایداری منع شود

قدس آنلاین: با ارائه لیست ۶۰ نفره کاندیداهای جبهه پایداری برای انتخابات مجلس یازدهم، اختلافات این جبهه با شورای ائتلاف دیگر علنی شد و ساز ناکوک پایداری این بار رساتر از گذشته نواخته شد. مدتها بود که مهمترین دغدغه اعضای شورای ائتلاف برای وحدت حداکثری، جذب جبهه پایداری بود و تمام تلاش‌ها به حضور اعضای این جبهه در شورای ائتلاف معطوف شده بود و حتی خبرهایی منتشر میشد که اعضای پایداری در جلسات شورای ائتلاف شرکت می‌کنند. اما حالا حجت‌الاسلام و المسلمین موسی پور پس از ارائه لیست ۶۰ نفره پایداری می‌گوید که «دوستان پایداری هم ظاهرا بنایی بر همراهی با ائتلاف برای یک لیست مشترک ندارند و مذاکراتی که با دوستان پایداری صورت گرفته است، ثمر بخش نبوده است و آنها بر موضع خودشان تأکید دارند».

این عضو جامعه روحانیت مبارز که در جایگاه ناظر این تشکل روحانی در شورای ائتلاف حضور دارد، هم‌چنین درباره تلاش جامعه روحانیت برای جذب جبهه پایداری می‌گوید: داوری و فصل الخطاب بودن جامعه روحانیت مبارز مربوط به گروه‌هایی است که در روند ائتلاف مشارکت داشته و آن را پذیرفته‌اند، اما مجموعه پایداری از ابتدا در ائتلاف حضور نیافتند.

گفتگوی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی پور را  با خبر آنلاین در ادامه بخوانید: 

*********

آقای موسی‌پور! با توجه به اینکه جبهه پایداری یک لیست ۶۰ نفره منتشر کرد، احتمال دو لیستی شدن اصولگرایان بالا رفته است. با توجه به نقشی که قرار بود جامعه روحانیت داشته باشد، آیا تلاشی برای رایزنی با جبهه پایداری داشته‌اید تا شاهد یک لیست از جانب اصولگرایان باشیم؟

توصیه ما از ابتدا به همه اضلاع جریان اصولگرا این بود که وحدت داشته باشند. جلساتی هم که داشتیم این موضوع را مورد تأکید قرار دادیم، ‌در این زمینه تلاش‌هایی کردیم و هر چند وحدت کامل تحقق نیافته، اما یک وحدت حداکثری ایجاد شده است.

دوستان پایداری هم ظاهرا بنایی بر همراهی با ائتلاف برای یک لیست مشترک ندارند و مذاکراتی که با دوستان پایداری صورت گرفته است، ثمر بخش نبوده است و آنها بر موضع خودشان تأکید دارند. با توجه به فرصت اندک باقی مانده اگر دوستان پایداری بر موضع خود تأکید داشته باشند،‌ قاعدتا ائتلاف لیست جداگانه خودش را خواهد داد و دوستان پایداری هم لیست خود را منتشر خواهند کرد.

قرار بود جامعه روحانیت مبارز در مقطع اختلاف‌ها وارد میدان شود و حرفش فصل‌الخطاب باشد؟!

داوری و فصل الخطاب بودن جامعه روحانیت مبارز مربوط به گروه‌هایی است که در روند ائتلاف مشارکت داشته و آن را پذیرفته‌اند و با این ساز و کار همراهی کرده‌اند، اما مجموعه پایداری از ابتدا در ائتلاف حضور نیافتند.

جامعه روحانیت دخالتی در فرایند ائتلاف ندارد

* در صورت انتشار دو لیست با کاندیداهای مشترک، فکر می‌کنید اشتراکات بین دو لیست چقدر باشد؟

ما در فرآیند ائتلاف هیچ دخالتی نداریم و در ساز و کاری که تدوین شده مداخله‌ای نداشته‌ایم. جامعه روحانیت مبارز تنها پس از ارائه لیست در صورتی که بین اعضای ائتلاف، اختلاف و اعتراضی باشد برای حل آن ورود کرده و داوری خواهد کرد.

* جدای بحث داوری، در حال حاضر بر اساس آنچه که گفته می‌شود دو لیست از جانب شورای ائتلاف و جبهه پایداری منتشر خواهد شد. فکر می‌کنید اشتراکات این لیست در تهران چقدر باشد؟

به تصمیم شورای ائتلاف و جبهه پایداری بستگی دارد.

یعنی امکان دارد که شورای ائتلاف به این سمت برود که چون جبهه پایداری در ائتلاف حضور ندارد، بگوید هیچ یک از اعضایش هم نباید در لیست آنها باشد؟

در صورت عدم تفاهم در ارائه فهرست مشترک، این یکی از گزینه‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.