خراسان شمالی-رییس سازمان دامپزشکی گفت: دولت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای نهاده‌های کشاورزی و دامی نظیر بذر، کود، سم، واکسن، دارو و مکمل‌های دارویی برای طیور در سال جاری اختصاص داده است.

یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای نهاده های دامی و کشاورزی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمانه جهادکشاورزی خراسان شمالی، علیرضا رفیعی پور در آیین افتتاح واحد پرورش هزار راسی بره پرواری روستای حسین آباد شیروان گفت: برای ساخت این واحد دامی ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه وابستگی به نفت خطر زیادی برای اقتصاد کشور دارد، افزود: جایگزین هر چاه نفت می تواند یک دامداری و مجموعه کشاورزی باشد.

وی گفت: سرمایه گذاری در این شرایط یک کار جهادی است که دولت با ارائه تسهیلات کم بهره، اقدامات خوبی را در حوزه کشاورزی انجام داده است.

رییس سازمان دامپزشکی همچنین در آیین افتتاح سامانه آبیاری نوین روستای قلعه چه شیروان گفت: دستاوردهای نظام در ۴۰ سال گذشته بسیار زیاد بوده که خودکفایی در بیشتر محصولات کشاورزی از جمله آن است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی هم گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال های گذشته، این استان استعداد خوبی در حوزه مدیریت آب داشته است که شهرستان شیروان جزو موفق ترین شهرها در این بخش بوده است.

دکتر عبدالله یوسفی گفت: در دهه فجر امسال ۴۳ طرح کشاورزی با اشتغالزایی ۳۶۶ نفر افتتاح شد که ۱۱ هزار و ۳۰۰ خانوار هم از مزایای آن برخوردار شدند.

وی با اشاره به افتتاح ۱۷ سامانه آبیاری نوین استان در دهه فجر امسال اظهار داشت: اجرای این طرح ها باعث افزایش راندمان آبیاری تا ۹۰ درصد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.