۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 691541

برای برنامه‌ریزی تعطیلات آخر هفته حتماً گزینه تئاتر رفتن برای بسیاری از مردم مشهد مطرح است. با این اوصاف همراه این گزارش باشید تا ببینید، آخر این هفته، روی صحنه صحنه تئاتر مشهد چه می‌گذرد؟

اخر هفته با تئاتر

به گزارش قدس آنلاین، با پایان این هفته از بهمن‌ماه سال جاری هم‌اکنون ۱۰ نمایش «زال و رودابه»، «آنومی»، «شب قاصدک»، «جام آلبالو»، «رومولوس»، «کارناوال خون»، «ربات کوچولو و تهمینه»، «قلقلی در سیاره عروسک‌ها»، «کاهنه‌های باکوس» و «کفاش و بچه‌هایش» در سالن‌های نمایش مشهد در حال اجرا است.

«آنومی»

نمایشی به کارگردانی عادل توکلی و نویسندگی مسعود عقلی، شادی غفوریان و امیرحسین آژیر است. این نمایش امروز و فردا ساعت ۱۸:۳۰ در محل وکیل آباد ۶۱ اجرا می شود.

«کارناوال خون»

نمایشی به نویسندگی و کارگردانی مهدی شمس و تهیه‌کنندگی امیر نجفی است. در خلاصه این نمایش آمده است که داستان یک پادشاه ظالم که دو دختر دارد که یکی از آن‌ها نامشروع است و قدرت زیادی در دست دارد و او تصمیم به شورش علیه پدر ظالم خود می‌گیرد در این میان دو شخصیت مهم برای این خاندان پادشاهی تصمیم می‌گیرند حالا این دو نفر چه کسانی هستند...

این نمایش که در ژانر تراژدی موزیکال است امروز و فردا  ساعت ۱۸:۳۰ در محل تالار اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می رود

«رومولوس»

نمایشی به کارگردانی قیس یساقی و نویسندگی فواد زیدانلو است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است که در افسانه‌های روم چنین آمده است که رومولوس اول پادشاه بنیان‌گذار از شیر گرگ‌ها تغذیه کرد. این شاید دلیل خوبی بر خون ریزی امپراطوری روم بود، حکومتی ثروتمند و قسی‌القلب اما دست شوخ طبع تاریخ همین نام را برای آخرین امپراطور این سلسله در نظر گرفت. رومولوس آخر پادشاهی که تخم مرغ می‌خورد و در نهایت به دست ژرمن‌ها از قدرت خلع شد.

این نمایش امروز و فردا ساعت ۱۹:۰۰ در محل تماشاخانه استاد نوری اجرا می شود.

«زال و رودابه»

نمایشی به کارگردانی کمال‌الدین غراب و نویسندگی آزاده صهبایی احمدی و کمال الدین غراب است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است که فردوسی در حال گریز از دست ماموران سلطان محمود غزنوی در روستایی شب را به سر می‌برد اهالی روستا بعد از اینکه او را شناختند از او می‌خواهند برای آن‌ها داستانی از شاهنامه تعریف کند و او داستانی از زال و رودابه (پدر و مادر رستم) را برای آن‌ها بازگو می‌کند که داستان توسط اهالی روستا بازسازی می‌شود.

این نمایش که در ژانر حماسی عاشقانه است امروز و فردا  ساعت ۱۸:۰۰ در محل مجتمع شریعتی جهاددانشگاهی، تالار فردوسی به روی صحنه می رود.

«قلقلی در سیاره عروسک‌ها»

نمایشی به نویسندگی و کارگردانی محمود فلاحی است. در خلاصه نمایش آمده است که قلقلی دایانا را به گذشته می‌برد تا ...

این نمایش که در  ژانر کمدی است امروز و فردا ساعت ۱۸:۰۰ در محل مرکز تخصصی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می رود.

«شب قاصدک»

نمایشی به کارگردانی حمیدرضا جندقی، نویسندگی مجتبی حدیدی و تهیه‌کنندگی رسول مجرد کاهانی است. در خلاصه این نمایش آمده است که قاصدک دختری که خانواده‌اش را در زلزله از دست داده است.

نمایش «شب قاصدک» امروز و فردا ساعت ۲۰:۰۰ در محل تماشاخانه خورشید اجرا می شود

«جام آلبالو»

نمایشی به نویسندگی و کارگردانی کیوان صباغ است. در خلاصه نمایش آمده است که یاسر خان و پسرش بهروز و شهلا نامزد بهروز در جزیره‌ای زندگی می‌کنند که خانه خود را به مسافران اجاره می‌دهند و مسافران پول‌دار را می‌کشند تا بتوانند منزل کهنه خودشان را تبدیل به متل کنند. تا اینکه سر و کله مهشید پیدا می‌شود و زندگی آن‌ها به هم می‌ریزد.

این نمایش که در ژانر کمدی و تراژدی است امروز و فردا ساعت ۱۹:۳۰ در محل پردیس تئاتر مستقل، تماشاخانه استاد انوشیروان ارجمند به روی صحنه می رود.

«کاهنه‌های باکوس»

این نمایش اثر ائوریپیدس کاری پژوهشی، بازیگری از گروه هنری تئاتر نیمکت است. این نمایش امروز و فردا ساعت ۱۹:۰۰ در محل پردیس تئاتر مستقل، تماشاخانه دکتر لطفی اجرا می شود

  «ربات کوچولو و تهمینه»

نمایشی به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی رحمان سروری است.

در خلاصه نمایش آمده است که تهمینه در مزرعه پدری اش مشغول کار است که ناگهان سفینه ای فضایی در مزرعه او فرود می آید اول تصمیم به فرار میگیر اما بعد تصمیم میگیرد

این نمایش امروز و فردا ساعت ۱۹:۳۰ در محل فرهنگ‌سرای رسانه و فناوری اجرا می شود

«کفاش و بچه‌هایش»

نمایشی به کارگردانی مائده آریانوش و نویسندگی سید محمد نجفی است.

این نمایش در مورد دو همسایه است، یه کفاش و یه پیرمرد که پیرمرد سعی در این دارد که خانه و کفاشی همسایه‌اش رو از چنگش در بیاورد و اون رو به طریق مختلف فریب می‌دهد ولی هر بار کفاش حیله او را متوجه می‌شود و در آخر او را به سزای اعمالش می‌رساند.

این نمایش فردا ساعت ۱۸:۰۰ در محل فرهنگ‌سرای ترافیک به روی صحنه می رود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.