تولیت آستان قدس رضوی ضمن ارج نهادن به تلاش‌های مؤثر خیرین سلامت، گفت: خیرین سلامت انسان‌هایی وارسته هستند که با عمل خیر، نوع دوستی، ایثار و بذل مال خود، مفاهیم والای انسانیت را در جامعه ترویج می‌دهند.

خیرین سلامت با نوع دوستی و عمل خیر خود انسانیت را در جامعه ترویج می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار اعضای مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گام برداشتن خیرین سلامت در گره گشایی از مشکلات بیماران نیازمند را توفیقی الهی دانست که خداوند به اهالی سخاوت و معنویت عنایت می‌کند.
وی ضمن تأکید بر اهمیت مقوله سلامت عمومی برای تحقق پیشرفت‌های مادی و معنوی جامعه تأکید و تصریح کرد: اگر انسان بخواهد در همه حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حتی عبادت خدا درست ظاهر شود، شرط آن سلامت و تندرستی است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اهمیت موضوع بهداشت و درمان مردم گفت: رسیدگی به امور بهداشت و درمان از ضروریات جامعه است و باید نسبت به موضوع سلامت کردم توجه شود چون محور رشد در همه امور است.
وی افزود: اگر انسان بخواهد در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور و پیشرفت داشته باشد، شرط آن سلامتی است. حتی اگر بخواهد خدا را هم خوب عبادت کند، ابتدا باید سالم باشد لذا تندرستی امری حیاتی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی خطاب به جامعه خیران استان گفت: این توفیقی برای شما است که در حل بخشی از مشکلات حیاتی جامعه فعالیت می‌کنید. با برگرداندن سلامتی به یک فرد، انسانی را احیا و به جامعه باز می‌گردانید. و بر اساس آیه شریفه قرآن «اگر به یک انسان حیات دهید، گویی به همه بشریت حیات بخشیده‌اید».
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به اهمیت مرتفع ساختن دردها و مشکلات مردم از منظر آیات و روایات اشاره و با بیان اینکه در آیات و روایات دلیل خلقت انسان محبت بیان شده است، ادامه داد: دلیل خلقت انسان محبت حضرت حق بود؛ اگر محبت نبود، آدم خلق نمی‌شد. البته دوست داشتن خدا با انسان بسیار متفاوت است ولی انسان هم باید محبت را محور همه امورات زندگی خود قرار دهد. چرا که محبت، تجلی صفات خداوند در عالم است.
وی با تشریح اهمیت تسری محبت در عالم، افزود: اگر انسان نشانه تجلی این صفت خدا در زمین باشد، دنیا گلستان می‌شود؛ همه جنایات، ظلم‌ها و ستم‌ها نشانه کمرنگ شدن این صفت الهی است و همه خوبی‌ها و نیکی‌ها نشانگر تجلی این صفت خدا در زمین است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی اظهار کرد: در اسلام هرکجا سخن از رابطه انسان با خداوند مطرح شده، رابطه انسان با دیگر انسان‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است. نماز تجلی رابطه مخلوق با خالق است و هرکجا در قرآن کریم از آن یاد شده، در کنارش رابطه به انسان با خلق از مسیر پرداختن به زکات و امر به معروف و دیگر نیکی‌ها نیز توصیه و تأکید شده است.
وی با بیان اینکه رابطه بین انسان با خدا و رابطه میان انسان با خلق مانند دو بال برای قرب و نزدیکی به خدا لازم است، ابراز کرد: این اصل را از مشی و سیره ائمه معصومین(ع) هم می‌آموزیم. چون خدا مخلوقاتش را اعم از انسان و حیوان دوست دارد.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: همه اجزای عالم تجلی‌گر محبت خداست؛ از این رو خدمت به انسان‌ها چه مؤمن و چه کافر مأجور و مظهر صفات الهی در انسان است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.