خراسان شمالی-رئیس انجمن سینمای جوانان خراسان شمالی با اشاره به تاثیرگذاری بسیار جشنواره فیلم فجر در استان و علاقه مندی مردم استان به هنر و فیلم، گفت: سینمای بی واسطه بهترین آیینه در درک و شناخت مردم است.

سینمای بی واسطه بهترین آیینه در شناخت مردم است

محمدرضا علی آبادی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان اینکه هیچ اندازه و مرزی برای تاثیرگذاری عمیق سینما در بخش های مختلف قابل تصور نیست، اظهار داشت: سینما، زبان مشترک امروز سرزمین های گوناگون و آیینه ی فرهنگ ها در نمایاندن خویش بر دیگران است.

وی افزود: در این میان هر کشوری بیشتر به این هنر بها دهد و دوستش بدارد و پشتیبان روایت های بی پرده برآمده از بطن هستی مردمانش باشد، بی شک در نمایاندن فلسفه وجودی اش موفق تر و پیشروتر است.

عضو شورای انتخاب فیلم خراسان شمالی، با تاکید بر اینکه زبان سینما، زبان مردم است، خاطرنشان کرد: دوربین هر فیلم ساز روایت گر زندگی جاری در زیر پوست شهرها و حقایقی است که بی واسطه نمایان می شوند.

علی آبادی، گفت: در این میان رسالت هنر در طول تاریخ عیان کردن حقایق بوده و بی شک این راز ماندگاری آثار فاخر در هر جریان فکری و مسلکی است.

فیلم ساز خراسان شمالی، از اکران فیلم های جشنواره فجر در استان به عنوان یک اتفاق بسیار خوبی یاد کرد , افزود: با این وجود بهتر این است  فیلم های درجه یک هر سال هم با حمایت بودجه های ادارات و نهادهای استانی در تعامل با تهیه کنندگان و پخش کنندگان، نصیب سینماهای استان شوند.

محمد رضا علی آبادی یادآور شد: در طول عمر بیش از صد سال زندگی این هنر  بهترین و گویاترین اسناد تاریخی، فیلم های مختلف دوران گوناگون در سرزمین های مختلف جهان هستند به طوری که مردم در سرتاسر دنیا امروز به واسطه سینماست که جنگ افروزان و ظالمان و دیکتاتورهای معاصر را بهتر می شناسند.

علی آبادی گفت: فیلم اولی ها نسل آینده سینمای ایران هستند که آن چه بر پرده می آورند، بی پرده اند و گاه تیز و آن چه تکمیلش می کند، حمایت است در تولید و ارائه بنابراین سینمای بی واسطه، بهترین آیینه در درک و شناخت مردمان این سرزمین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.