سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در راستای بهره‌مندی از توانمندی و ظرفیت‌های دوجانبه علمی، آموزشی و پژوهشی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

سازمان کتابخانه‌های آستان قدس و مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

به گزارش قدس آنلاین، حجّت‌الاسلام والمسلمین سیّدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در حاشیه امضای این تفاهم نامه، پرداختن به پژوهش و تحقیق در تراث شیعه را که وقف این آستان شده است، نزدیک به غبطه وقف و نیات واقف عنوان کرد.
وی تسهیل دسترسی به منابع مختلف اعم از نسخ خطی و دیجیتال را از سیاست های این سازمان عنوان کرد و گفت: این سازمان آمادگی دارد تا با تمامی ارگان‌های درخواست کننده در راستای حمایت از محققان و پژوهشگران زمینه تسهیل دسترسی به منابع پژوهشی را فراهم آورد.  
غلامرضا زکیانی رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران نیز، انعقاد این تفاهم نامه را زمینه‌ساز بهره مندی محققان و پژوهشگران این موسسه از داشته های علمی و منابع منحصر به فرد سازمان کتابخانه ها عنوان و بر تداوم این ارتباط تاکید کرد.
تعامل و همکاری‌های مشترک پژوهشی، علمی، فرهنگی و برگزاری نشست های علمی بر پایه منابع کهن در حوزه علوم عقلی، گسترش خدمات کتابخانه‌ای و ارائه آخرین یافته‌های علمی با استفاده از منابع دیجیتال به دانشگاهیان و حوزویان برخی از اهدافی عنوان شد که از انعقاد این تفاهم نامه دنبال می شود.
گفتنی است، بر اساس مفاد این تفاهم نامه، تسهیلاتی برای انجام تحقیقات در میان محققان و همکاران دو طرف و در اختیار گذاشتن امکان دسترسی به منابع، همکاری در پژوهش و انتشار اطلاعات منابع در حوزه علوم عقلی، همکاری در چاپ کتاب و نشریات علمی به صورت مشترک و تبادل تجربیات و خدمات فنی کتابخانه ها بین دو سازمان ایجاد خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.