پیشرفته‌ترین خط رنگ هوشمند سپر خودرو متعلق به شرکت قطعه ساز مهرکام پارس طی مراسمی با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در شهرک صنعتی بینالود راه‌اندازی شد.

خط رنگ هوشمند سپر شرکت ایران خودرو خراسان راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو امروز  در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: در اجرای پروژه خط رنگ هوشمند سپر شرکت مهرکام پارس در سایت ایران خودرو خراسان از توان فنی و مهندسی کشور و از ظرفیتهای درون سیستم خودروسازی بیشتر از گذشته استفاده شده است.

فرشاد مقیمی با بیان اینکه بخش ناچیزی از خط رنگ سپر سایت ایران خودرو خراسان به خارج از کشور مرتبط است افزود: بخش هواساز این خط رنگ برای نخستین بار توسط مهندسان ایرانی ساخته و در این پروژه به کار رفته است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیتهای درونی کشور در اولویتهای اصلی گروه صنعتی ایران خودرو قرار دارد و تلاش می‌کنیم در حوزه قطعات و ایجاد خطوط جدید، جایگاه گروه صنعتی ایران خودرو را نزد ذی نفعان به جایگاه برتری نسبت به گذشته برسانیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو، متناسب سازی در قیمت تمام شده خودرو بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است زیرا بخش زیادی از قیمت تمام شده کارخانه های خودروسازی به هزینه‌های حمل و نقل مربوط می‌شود که پنهان بوده و روی قیمت تمام شده خودرو تاثیر به سزایی دارد.

مقیمی افزود: یکی از اهداف اصلی این گروه، کاهش در هزینه‌های لجستیک است که پروژه خط رنگ سپر ایران خودرو خراسان اقدام مهمی در جهت تحقق این هدف بوده است.

وی ایران خودرو خراسان را یکی از بهترین سایت‌های خودروسازی گروه صنعتی ایران خودرو برشمرد و گفت: این گروه آمادگی دارد با تفویض برخی اختیارات، جایگاه سایت ایران خودرو خراسان را در کشور ارتقا دهد.

راه‌اندازی خط تولید انبوه دنا پارس اتوماتیک

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه به زودی شاهد تحولات زیادی در این گروه صنعتی خواهیم بود گفت: زمانی که شرایط خودروسازی بهتر شود واحدهای قطعه سازی و ترمیم کنندگان ساخت خودرو باید تلاش بیشتری برای تامین نیازهای خودروسازان داشته باشند.

مقیمی افزود: گروه صنعتی ایران خودرو ظرفیت تولید بهتر را دارد و مردم نیز از این مجموعه بزرگ صنعتی انتظار دارند تا خودروها را با شرایط بهتر، مطابق با فناوری روز و با قیمت مناسب‌تر عرضه کند.

وی ادامه داد: روز گذشته از خط تولید انبوه محصول "دنا پلاس اتوماتیک" در این گروه صنعتی بهره‌برداری شد و در آینده به ویژه سال ۱۳۹۹ دوران ویژه‌ای برای صنعت کشور به ویژه گروه صنعتی ایران خودرو رقم خواهد خورد.

افزایش ظرفیت تولید پژو ۴۰۵ در ایران خودرو خراسان

مدیرعامل ایران خودرو خراسان نیز در این آیین گفت: راه‌اندازی خط رنگ سپر "شرکت مهرکام پارس" کمک شایانی به تامین قطعه شرکت ایران خودرو خراسان خواهد کرد و هزینه‌های تولید خودرو را کاهش خواهد داد.

بیژن زاهدی‌فر افزود: سرمایه در گردش تامین قطعات پلیمری سایت ایران خودرو خراسان همواره تحت الشعاع هزینه‌های اضافی قرار می‌ گرفت زیرا سپر برای رنگ شدن باید به تهران منتقل ‌می‌شد و دوباره به این شرکت باز می‌گشت.

وی با اشاره به تولید روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه خودرو در سایت ایران خودرو خراسان ادامه داد: سایت ایران خودروی خراسان و سایت مهرکام پارس تهران همواره با مشکل انباشت سپر خودروهایی مواجه بوده اند که در انتظار رنگ شدن یا منتقل شدن به مشهد بوده اند.

او ادامه داد: خوشبختانه با همکاری شرکت مهرکام پارس تولید خودروی پژو ۴۰۵ تولیدی ایران خودرو خراسان از ۴۵۰ تا ۴۸۰ دستگاه به ۶۰۰ دستگاه در روز افزایش یافت.

لزوم فعالیت قطعه سازان در کنار ایران خودرو خراسان

نماینده مردم سرخس و فریمان و بخشهای احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی خط رنگ سپر شرکت مهرکام پارس علاوه بر اینکه توان مضاعفی را به سایت ایران خودرو خراسان اضافه می‌کند و منافع مالی زیادی برای گروه ایران خودرو خواهد داشت، سطح هزینه‌ها را نیز برای این گروه کاهش می‌دهد و منجر به ایجاد اشتغال رونق اقتصادی منطقه می‌شود.

احسان قاضی زاده هاشمی با اشاره به فعالیت ایران خودرو خراسان به عنوان معین اقتصادی منطقه بینالود و پیوست اجتماعی این شرکت، اظهار امیدواری کرد در کنار سایت ایران خودرو خراسان شاهد رونق قطعه سازان باشیم.

وی بیان کرد: اخیرا مجموعه تولید شیشه خام خودرو در شهرک صنعتی کاویان راه‌اندازی شد و کاهش هزینه‌های حمل و نقل در خصوص انتقال شیشه خودرو به سایت ایران خودرو خراسان را کاهش داد.

این نماینده مجلس گفت: امید است شاهد تقویت شرکتهای قطعه ساز مانند شرکت مهرکام پارس در کنار سایت ایران خودرو خراسان باشیم تا مجموعه کاملی صنعت خودروسازی و قطعه سازی در شهرک صنعتی بینالود شکل گیرد.

کاهش هزینه‌های حمل و نقل مهمترین دستاورد پروژه خط رنگ سپر

مدیرعامل شرکت مهرکام پارس نیز در این آیین گفت: ساخت خط رنگ سپر این شرکت از سال ۱۳۹۶ آغاز و ۱۶۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شد، این پروژه هیچ هزینه ارزی نداشته و همه بخشهای آن ساخت داخل بوده و از توان مهندسان ایرانی بهره گرفته شده است.

محمد حسین مهدی افزود: ظرفیت اسمی تولید این خط رنگ سپر دو هزار و ۲۰۰ سپر در روز است که علاوه بر تامین نیاز ایران خودرو خراسان قادر به تامین بخش "خدمات پس از فروش" خودروسازی شرق کشور نیز هست.

وی کاهش هزینه‌های حمل و نقل، جلوگیری از دوباره کاری در خصوص رنگ سپر، افزایش ظرفیت خط رنگ سایت ایران خودرو تهران، افزایش توان طراحی و مهندسی و اجرای پروژه در گروه صنعتی ایران خودرو را از مزیتهای بهره‌برداری از خط رنگ سپر این شرکت برشمرد.

مدیرعامل شرکت مهرکام پارس گفت: در پروژه مزبور از سال ۹۶ تا آذرماه امسال تمامی مراحل ساخت خط رنگ هوشمند طی شده و عملیات عمرانی سالن نیز در مدت پنج ماه به اتمام رسیده است.

مهدی، احداث پست برق بر اساس آخرین اصول اجرایی، پست گاز منطبق بر آخرین شیوه‌نامه‌ها، تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی، موتورخانه و نصب تمامی تجهیزات آن و مخزن لجن گیر خط رنگ را از دیگر بخشهای پروژه خط رنگ سپر بر شمرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.