مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهره‌برداری از ۵۹۷ واحد مسکن مهر و ۳۵.۶ کیلومتر راه روستایی در استان آغاز شده است.

آغاز بهره‌برداری از ۵۹۷ مسکن مهر در خراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین، قدرت الله ابک افزود: واحدهای مسکن مهری که افتتاح شده اند در شهرهای بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی یعنی مشهد، تایباد، تربت جام، قوچان و کاشمر قرار دارند.

وی اضافه کرد: پروژه مسکن مهر که از سال ۱۳۸۶ در خراسان رضوی آغاز شد شامل ۱۱۹ هزار و ۳۹۵ واحد در شهرهای جدید گلبهار و بینالود، شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌شود که پیشرفت اجرایی آن بیش از ۹۰ درصد است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه فجر بهره‌برداری از ۱۰ طرح ساخت و آسفالت راه روستایی به طول ۳۵.۶ کیلومتر در شهرستانهای مشهد، کلات، بجستان، جغتای، سبزوار، صالح‌آباد و فیروزه با اعتبار ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

ابک افزود: با احداث و آسفالت این محورهای روستایی سهولت تردد برای روستائیان فراهم شده و هم استانی ها می‌توانند از جاذبه های گردشگری این روستاها بهره ببرند.

 استان خراسان رضوی دارای ۲۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که شامل سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و آزاد راه، سه هزار کیلومتر راه فرعی و ۱۴ هزار کیلومتر راه خاکی روستایی می‌شود.  ۹۰ درصد جمعیت روستایی این استان از راه آسفالته و مناسب روستایی برخوردارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.