خراسان شمالی- امام‌جمعه بجنورد، با اشاره به اینکه شورای نگهبان دیده‌بان نظام است، گفت: همه افرادی که از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند خوب هستند امام باید فردی منتخب شود که کارآمد و شجاع باشد.

شورای نگهبان دیده‌بان نظام است/نماینده باید کارآمد و شجاع باشد
 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان، ملاک‌های انتخاب افراد را توانا بر انجام امور، دانا و اهل کار بودن برشمرد و گفت: فرد تأثیرپذیر، منفعل و دارای ضعف و سستی نباید در فرد منتخب باشد.
امام‌جمعه بجنورد همچنین تجربه، اهل حیا بودن و کنترل بر قدرت و مدیریت شخصی را ازجمله دیگر ملاک‌های انتخاب افراد دانست و ادامه داد: باید فرد منتخب اهل کرامت باشد و قابل‌اعتماد مردم بوده و اهل طمع و زدوبندهای مختلف نباشد.
وی در ادامه نیز به‌بیان‌دیگر ویژگی‌ها و ملاک‌های انتخاب افراد پرداخت و گفت: اهل قناعت بودن و دور از حرص و طمع که مانع از خدمتگزاری خوب برای مردم و نظام است و شجاع بودن برابر دشمنان دیگر ملاک‌های انتخاب افراد است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین آینده‌نگری، آینده بین بودن و در نظر گرفتن نسل‌های آینده در امور را ملاک‌های دیگر گزینش افراد بیان کرد و ادامه داد: طرح داشتن و برنامه خواستن از نامزدهای انتخابات برای حل امور و مشکلات مردم، داشتن ایمان قوی و دانش لازم و شناخت فرمان خداوند خصوصیت‌های مهم افراد منتخب و برگزیده است.
جلوگیری از تضییع امور، شناخت و رعایت اصول نظام و انقلاب و اسلام و التزام به اصول دینی ویژگی‌های دیگری بود که خطیب جمعه بجنورد به‌عنوان ملاک‌های انتخاب افراد برشمرد و خاطرنشان کرد: مجلس محل حاشیه‌سازی و امور فرعی نیست، بلکه باید در مجلس شورای اسلامی نگاه کلان و ملی داشت زیرا تمام افراد، نماینده نظام، مردم و کشور هستند و باید با شناخت موضوعات اصلی به این‌گونه موضوعات بپردازد.
وی تصریح کرد: بنا بر بیان ائمه اگر در جامعه‌ای افراد ناکارآمد پیشاپیش مردم قرار گیرند و افراد کارآمد به حاشیه و کنار روند، جامعه رو به سقوط می‌رود و انتخاب مسئولان عاجز و ناتوان در پیش برد امور و کارهای مملکت ازجمله آفت‌های جامعه دینی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مردم از انقلاب دل‌زده نمی‌شوند بلکه عدم کارایی مسئولان و عمل نادرست آنان مردم را دل‌زده می‌کند زیرا مردم انقلاب را دوست دارند و اگر نقد هم دارند به ضعف عملکردها است.
وی وجود برخی مشکلات اقتصادی در کشور را ازجمله نقدهای مردم دانست و گفت: اسلام و رهبر اسلام برای موضوعات اقتصادی برنامه دارد و بر اجرای اقتصاد مقاومتی تکیه و تأکید دارد اما عده‌ای این شعارها را تکرار می‌کنند ولی آن را اجرایی نمی‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه خطاب به کاندیداها گفت: بر اساس حدیثی از سوی پیامبر اسلام اگر کسی به‌عنوان مسئول جامعه اسلامی به‌کار گرفته شود اما بداند که علم و توانمندی فردی دیگر در انجام این کار بیشتر است اما اصرار درماندن در کار دارد، به مردم و خدا خیانت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.