جانشین فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) گفت: رهبری، با بصیرت و شجاعت و شناخت عمیقی که از دشمن دارند همواره اوضاع را در این دوران چند ده‌ساله رصد می‌کردند و همه مسائل را هدایت می‌کردند و آن‌کسی که هنر پیاده کردن این تدابیر را درصحنه عمل داشت سردار سلیمانی بود.

تنها کسی که هنر پیاده کردن تدابیر رهبری درصحنه عمل را داشت حاج قاسم بود

به گزارش قدس آنلاین، سردار اسماعیل سازوار در مراسم گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و اربعین شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در حسینیه هنر برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: در آستانه اربعین شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و سایر هم‌رزمان ایشان هستیم، عصاره آنچه که می‌شد در مورد سردار گفته شود، در کلام رهبر انقلاب بیان شد که سه کلمه بود، توصیفات بیشتری داشتند اما اساس مطلب سه واژه شجاعت، تدبیر و مدیریت و اخلاص بود.

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) خاطرنشان کرد: همه حرف در همین سه واژه خلاصه می‌شود اگر کسی بخواهد نسبت به عظمت روح و شخصیت وجودی سردار پی ببرد، اگر تأملی در این سه واژه کند همه مسائل در همین خلاصه شده است.

وی افزود: ما در طول سال‌های طولانی که این شهید عزیز وارد سپاه شدند و در لباس پاسداری خدمت به نظام اسلامی را آغاز کردند، مسئولیت‌های مهمی را داشتند، در ادامه آن‌ها در برقراری امنیت در شرق کشور کارهای درخشانی انجام دادند و از حدود ۲۲ سال قبل به دلیل فعالیت‌های مهمشان در شرق کشور به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه انتخاب شدند و در این ۲۲ سال خدمات بسیار چشمگیری را انجام دادند که ‌کسی از بسیاری از آن‌ها در آن زمان مطلع نشد.

سازوار عنوان کرد: شهید سلیمانی در فلسطین، لبنان و شکل‌گیری حزب‌الله لبنان و اتفاقات عراق و سوریه در ۸ سال اخیر و نابودی داعش و در دیگر اقصی نقاط کشور و مجموعه جبهه مقاومت و قبل از این‌ها در بوسنی و افغانستان کار کردند.

سردار سلیمانی در ارتباط مستقیم با شخص رهبر انقلاب این اقدامات را انجام دادند

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) اظهار کرد: حرکت مردم را از شرق تا غرب مشاهده کردید، در همه سرزمین‌ها بزرگداشت این سردار را دیدید، نشانگر این بود که کارهای عظیمی اتفاق افتاده است که فرمانده این کار و اقدامات سردار بوده است.

وی افزود: در همه این اتفاقات بزرگی که در فلسطین و دیگر جاها اتفاق افتاد سردار سلیمانی به‌عنوان سرباز ولایت و در ارتباط مستقیم با شخص رهبر انقلاب این اقدامات را انجام دادند، تدابیر کلی را از رهبری می‌گرفتند و در صحنه‌ها اداره می‌کردند.

سازوار بیان کرد: سردار سلیمانی درجاهای حاضر شد که تصورش برای همه ما سخت بود، ایشان دومرتبه در محاصره کامل شهر غزه در آنجا حضور پیداکرده است، این سردار اسلام سرباز مطیع و جان برکف برای رهبر معظم انقلاب بود.

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) بیان کرد؛ اتفاقاتی که در منطقه رقم خورد حاصل تدابیر حکیمانه شخص رهبر انقلاب بود، رهبری، با بصیرت شجاعت، درایت و با آن روشن‌بینی و آینده‌نگری که نسبت به مسائل جهان اسلام دارند و شناخت عمیقی که از دشمن دارند همواره اوضاع را در این دوران چند ده‌ساله رصد می‌کردند و همه مسائل را هدایت می‌کردند، آن‌کسی که هنر پیاده کردن این تدابیر را در صحنه عمل داشت سردار سلیمانی بود.

وی افزود: جنگ شرایط پیچیده‌ای در سوریه داشت، بیش از ۷۰ درصد سوریه در اشغال داعش و گروه های معارض بود، تقریباً همه چیز تمام بود و در این شرایط بود که حاج قاسم حضور پیدا کردند و فرمان رهبری را مبنی بر ایستادگی بشار اسد اعلام کردند.

سازوار ادامه داد: هر چه‌کار جلوتر می‌رفت و سرزمین‌ها آزاد می‌شد فشارهای دشمن در مراحل بعدی سخت‌تر می‌شد، هرچه در توانشان بود به صحنه آورده بودند، همه تجهیزات را در اختیار داشتند و نیروهای ما در شرایط سختی در حال مبارزه بودند.

ارتش بین‌المللی اسلامی به تدابیر حاج قاسم شکل گرفت

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) تصریح کرد: یک ارتش بین‌المللی اسلامی به تدابیر حاج قاسم شکل گرفت که رزمندگان عمدتاً شیعه چندین کشور اسلامی بودند، این لشکر که مرکب از نیروهای فاطمیون، حیدریون، علوین، حزب‌الله و ... توسط سپاه قدس هدایت می‌شد.

وی افزود:‌ کار سخت شده بود، یکی از کارهای بزرگ سردار انجام یک دیپلماسی غیر آشکار سیاسی نظامی و دفاعی بود که انجام داد و توانست کشور روسیه را نیز وارد این قضیه کنند، حضور روسیه در این معادله اثر و نقش خودش را داشت، هم کمک نظامی بود و نوعی حمایت سیاسی نیز بود.

سازوار تأکید کرد: سردار با سران مختلف کشورها در جبهه مقاومت رفت آمد داشتند و فوق‌العاده در ساماندهی مسائل سیاسی این کشورها نقش تعیین‌کننده داشتند، قضیه جدا شدن کردستان عراق که نقشه دشمن برای تجزیه عراق بود، توسط سردار سلیمانی با اراده و تدبیر خنثی شد.

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) با بیان اینکه حاج قاسم با همان دیپلماسی غیر آشکار آنجایی که لازم بود منطق می‌گفتند و آن جایی که نیاز بود تحکم می‌کردند، یادآور شد: به سران کردستان تحکم کردند و گفت این کار شما خیانت به مجموعه ملت عراق و کشورهای منطقه است چون اگر این اتفاق بیفتد در دیگر کشورها نیز اتفاق خواهد افتد و اسرائیل دیگری در کنار کشور ایجاد می‌شود، به سران کردستان اعلام کردند که اگر کوتاه نیایید کار لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: اگر این اتفاق در عراق رخ می‌داد برای کل منطقه خسارت‌بار بود، مرتب با سران سوریه و لبنان ارتباطات و حمایت را داشتند و تأثیرگذار بود، رهبری فرمودند کسی که دست گروه‌های فلسطینی را پر کرد حاج قاسم بود، ۸ سال با صدام جنگیدیم و در زمانی که صدام حاکم عراق بود، نیروی قدس به فرماندهی سردار سلیمانی از داخل کشور عراق بخشی از اسلحه‌ها را به نیروهای فلسطینی و سوریه رسانده بودند، این اتفاق بسیار بزرگ و خطرناکی برای نیروی قدس بود.

سازوار متذکر شد: اگر گروهای فلسطینی توانستند در جنگ‌های اخیر اسرائیل را مجبور به آتش‌بس کنند همین کمک‌هایی بود که به گروه‌های فلسطینی رسید تا نفس بکشند و احساس قدرت کنند، زمانی تنها سلاح فلسطین سنگ بود ولی الآن با موشک و راکت پاسخ می‌دهند.

یکی از توان‌های بازدارنده انقلاب اسلامی در مقابل دشمن حزب‌الله است

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) با اشاره به اینکه حزب‌الله امروز بازوی توانمند جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی بالای سر اسرائیل است، اضافه کرد: یکی از توان‌های بازدارنده انقلاب اسلامی در مقابل دشمن حزب‌الله است، این‌که رهبری می‌فرمایند اگر اسرائیل غلطی کند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم به‌واسطه حزب‌الله است، یکی از اهرم‌های ما حزب‌الله است، این گروه شکل گرفت و حاج قاسم با خون‌دل این گروه را حمایت کرد.

وی اظهار کرد: یکی از خط قرمزهای حاج قاسم حزب‌الله بود، می‌گفت هر اشکالی باشد کسی حق ندارد کوچک‌ترین تعرضی به حزب‌الله بکند، اگر اختلافی بین دو نفر بود باید اختلاف به نفع حزب‌الله حل می‌شد چون حزب‌الله توان ارزشی جبهه انقلاب و مقاومت است و در کنار گوش اسرائیل است.

سازوار عنوان کرد: می‌گفتند چرا سوریه و لبنان؟ در این قضایا رهبری تحت‌فشار بودند، به عمق توطئه توجه نداشتند، اگر به همت حاج قاسم این حرکت در سوریه در فاصله چند هزار کیلومتری خفه نمی‌شد در منطقه بحران جدی داشتیم، در آن شرایط که دولت‌ها نیز حمایت لازم را از نیروی قدس نمی‌کردند، حاج قاسم را می‌دیدیم که در عین حالی که درگیر بود، باید بودجه و اعتبارات را پیگیری می‌کرد.

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) بیان کرد: امروز که قریب به چهل روز از شهادت این عزیز می‌گذرد کارنامه‌ای به‌عنوان تا لحظه حیات ایشان بود کارنامه جدیدی بعد از شهادت ایشان برای سردار شکل‌گرفته است، سردار سلیمانی مظهر جبهه مقاومت است، اگر کارنامه درخشانی ارائه می‌شود متعلق به کل رزمندگان است ولی نقش سردار به‌عنوان فرمانده بی‌نظیر است.

وی افزود: سردار کارنامه درخشان دیگری بعد از شهادت خودش ایجاد کرده است، بعد از لحظه شهادت انقلاب عظیمی ایجاد شد، چه کرده بود که با شهادت خودش کارنامه جدیدی برای خودش باز کرد.

سازوار متذکر شد: دیدید که بخشی از مشکلاتی که در کشور ما بود، همه تحت تأثیر قرار گرفت، انسجام و همدلی در کشور ما ایجاد شد، در عراق توطئه شکل‌گرفته بود ولی باعث انسجام شد، به‌خصوص که این دو سردار بزرگ با همدیگر و با عملیات مستقیم آمریکا به شهادت رسیدند که انفجاری را ایجاد کرد و مردم از خواب بیدار شدند.

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) تصریح کرد: بین ایران و عراق مشکلاتی را ایجاد می‌کردند که این نیز تا حدود زیادی فروکش کرد، رهبری فرمودند این حرکت استثنایی بود و قیامتی به پا شد، این یک اتفاق ساده نبود، اعتراضاتی بود که چرا در منطقه حضور داریم و یکی از برنامه‌های برجام دو و سه آن‌ها قطع ارتباطات ما با منطقه بود.

وی با بیان اینکه کار اصلی سردار همان‌هایی بود که در منطقه انجام دادند، متذکر شد: این حرکت عظیم مهر تأییدی بر عملکرد سردار بود، این حرکت برای شخصیتی بود که منشأ چنین حرکت عظیمی بود و این حضور رفراندومی برای منطقه بود.

سازوار ادامه داد: امروز در منطقه به‌عنوان یک قدرت عظیم مطرح هستیم، دشمن نمی‌تواند به‌راحتی با ما برخورد کند و می‌داند که برخورد با جمهوری اسلامی یعنی برخورد با ده کشور در منطقه است، ممکن است دولت‌ها همراهی نکند اما ملت‌ها همراه ما هستند.

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) اضافه کرد: مردمی که از گرسنگی زجر می‌بینند از مواضع انقلاب و جبهه مقاومت حمایت می‌کنند، امروز جمهوری اسلامی به‌عنوان قدرت در منطقه حضور دارد این کارنامه‌ای است که تا قیامت برای سردار باز شده و بیشتر می‌شود، خون ایشان امروز در بعضی از زمینه‌ها بیشتر کار را جلو می‌برد، بیداری، انسجام و استحکام ایجاد می‌کند.

سازوار خاطرنشان کرد: آخرین مأموریتی که سردار سلیمانی از تهران قصد حرکت به سمت سوریه داشتند، از منزل شروع به حرکت می‌کنند و طبق عادت اجازه نمی‌دادند که خانواده ایشان را بدرقه کنند، این بار اجازه می‌دهند تا خانواده بدرقه کنند، همسر ایشان تا دم در می‌آید و سردار به شهید پورجعفری که دم در منتظر است می‌گوید حاج‌خانم قصد دارد بگوید هر جا رفتید ارتباط برقرار کنید تا بدانیم کجا هستید، موقع رفتن سردار به همسرش همان دستی را که قطع شده بود را می‌گوید ببوس.

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) ادامه داد: سوریه که پیاده می‌شوند، می‌گویند حاجی آمده است، مسئول هماهنگی می‌گوید اصلاً من خبر نداشته‌ام، فوری وسیله فراهم می‌کند، سردار به لبنان می‌رود و با سید حسن نصرالله دیدار می‌کند و می‌گوید بر خلاف دفعات قبل گفته که آمده‌ام ببینمتان و بعد از صحبت کوتاهی جدا می‌شوند.

وی افزود: بعداً به منزل شهید عماد مغنیه می‌روند، دختر شهید می‌گویند شب بمانید سردار می‌گوید مشهد من عراق است باید همین امشب بروم، برمی‌گردند سوریه و به بغداد می‌روند و این حادثه رخ می‌دهد، این اتفاق و شهادت به سردار الهام شده بود، به آن آرزویی که سال‌های سال منتظرش بود رسید.

سازوار عنوان کرد: عملیاتی که در تابستان ۹۶ در سوریه انجام شد فوق‌العاده سخت بود، بعد از اینکه بخشی از عملیات پیش رفته بود حاج قاسم نشست و جلسه‌ای گذاشت بعداً در عمق ده کیلومتری منطقه دشمن نفوذ کردند و دوباره تصمیم گرفتند، قصد داشتند وضو بگیرند که فاصله ۲۰ متر بیشتر نبود ولی ۴۵ دقیقه طی این مسیر طول کشید، همه نیروها غرق ایشان شده بودند با همه عکس می‌گرفت و صحبت می‌کرد؛ در آن شرایط هر لحظه آماده شهادت بود.

جانشین قرارگاه حضرت زینب (س) در پایان گفت: دیگران را برای حضور حداکثری در انتخابات و ۲۲ بهمن دعوت کنید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    0 0
    خودرو رو تو یک ماه۳۰میلیون گران می کنند بعد۲میلیون ارزان می کنند دربوق وکرنا می کنند برویدازخون حاج قاسم سلیمانی خجالت بکشید که چه کردکه شد محبوب دل میلیونها ایرانی و مردم کشورهای دیگه