معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در هفتمین روز از ایام ا... دهه فجر هشتاد و پنجمین اقامتگاه بومگردی استان در روستای تاریخی جزین از توابع شهرستان بجستان افتتاح شد.

هشتاد و پنجمین اقامتگاه بومگردی خراسان رضوی در بجستان افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یوسف بیدخوری در این مراسم که با حضور فرماندار و مسؤولان بجستان برگزار شد، اظهار کرد:اقامتگاه بومگردی کیمیایی جزین با ظرفیت ۵۰ نفر اشتغال ۳ نفر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: عملیات مرمت و بازسازی بنای اقامتگاه از پایان سال ۹۷ آغاز و بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است  که یک میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید شهرستان پرداخت‌شده است.

وی ادامه داد: اقامتگاه بومگردی کیمیایی جزین هشتادوپنجمین اقامتگاه استان است که با توجه به قرارگیری در بافت باارزش تاریخی روستای جزین و همچنین وجود آثار تاریخی و گردشگری متعدد مکان مناسبی برای اقامت گردشگران است.

بیدخوری خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت‌های  شهرستان بجستان به‌ویژه بافت تاریخی جزین و وجود کاروانسراها و بناهای تاریخی متعدد، علاوه بر توسعه گردشگری تاریخی و فرهنگی امیدواریم بتوانیم از قابلیت‌های کویر و طبیعت بجستان و همچنین گردشگری کشاورزی، گردشگری روستایی و زیارتی در جهت توسعه بیشتر شهرستان بهره‌برداری کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به وجود ایستگاه راه‌آهن در شهرستان بجستان، از این قابلیت برای تردد و حضور بیشتر گردشگران و معرفی بیشتر ظرفیت‌های شهرستان استفاده خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی  تأکید کرد: آموزش رکن اصلی توسعه صنعت گردشگری است و این امر در اقامتگاه‌های بوم گردی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و باید مدنظر مدیران این واحدهای اقامتی قرار گیرد، با توجه به وجود اقامتگاه‌های دیگر شهرستان ازجمله آصف مزار، ملاعلی احمدآباد و امیری فخرآباد که وضعیت مطلوبی دارند برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های شهرستان در آینده نزدیک از طریق تورهای آشناسازی با حضور مدیران شرکتها و دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان مجرب و همچنین خبرنگاران و اصحاب رسانه همکاری خواهیم کرد.

گفتنی است معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در ادامه حضورش در بجستان از اقامتگاه بومگردی امیری فخرآباد این شهرستان بازدید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.