رییس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: در نظر داریم تا اواخر اردیبهشت ماه، فرایند ثبت شرکت را در تهران به سه روز برسانیم.

فرایند ثبت شرکت‌ ۳ روزه می‌شود/ اجرا از اواخر اردیبهشت ماه

علی فیروزی، درباره کاهش زمان ثبت شرکت در تهران، اظهار داشت: در حال حاضر می‌گویند ثبت شرکت الکترونیکی است اما منظور ما از ثبت الکترونیکی شرکت، فقط ثبت شرکت خالی نیست بلکه ما می‌خواهیم شخص بتواند همزمان کد اقتصادی و کد کارگاهی تأمین اجتماعی را بگیرد، اقدامات مربوط به انتشار در روزنامه رسمی و روزنامه‌های کثیرالانتشار را انجام دهد و دفاتر پلمب شده را نیز تحویل بگیرد.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: بر اساس شاخص بانک جهانی، از ابتدای فرایند ثبت شرکت تا انتهای فرآیند شروع کسب و کار گفته می‌شود در تهران ۷۵ روز زمان می‌برد.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده کشورهایی که برای شروع کسب و کار از آن شیوه‌ای که گفتم استفاده کرده اند، مثل کشور عربستان سعودی، رتبه خوبی در شاخص بانک جهانی کسب کرده اند.

فیروزی تاکید کرد: در نظر داریم عین همین کار را در شهر تهران و بعد در کلانشهرها و سپس در سراسر کشور انجام دهیم. در واقع می‌خواهیم ایستگاه واحد کاری یا پنجره واحد فیزیکی را ایجاد کنیم که به صورت باجه به باجه باشد و فرد پس از ورود به این پنجره واحد، فرایند ثبت شرکت را در سه روز به اتمام برساند.

این مقام مسئول گفت: جلسات هماهنگی را با دستگاه‌های ذی نفع برگزار و فرایند را طراحی کرده ایم؛ منتظر هستیم بتوانیم یک مکانی را برای این کار در نظر بگیریم و ایستگاه را راه اندازی کنیم.

به گفته فیروزی، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، این ایستگاه تا اواخر اردیبهشت ماه در تهران راه اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نماگر شروع کسب و کار جهانی در مورد شرکت‌های مسئولیت محدود تجاری صحبت می‌کند، در فاز اول می‌خواهیم در این مورد کار می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.