خراسان شمالی-مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: انجمن هموفیلی در استان به ثبت رسیده است، اما غیر فعال بودن آن از بزرگ ترین مشکلات این بیماران است.

غیرفعال بودن انجمن هموفیلی در خراسان شمالی بزرگ ترین مشکل این بیماران است

مهری فرشاد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، تعداد بیماران هموفیلی در استان را ۶۷ بیمار ذکر کرد و اظهار داشت: هموفیلی نوعی بیماری خونریزی دهنده ارثی است که فرد مبتلا به آن به دلیل کمبود فاکتورهای انعقادی نمی تواند روند خونریزی را متوقف کند.

فرشاد خونریزی غیر قابل کنترل را از مهم ترین علایم این بیماری برشمرد و افزود: زنانی که ژن معیوب هموفیلی را به ارث می برند، به احتمال ۵۰ درصد آن را به فرزندان پسر خود منتقل می کنند.

وی کمبود فاکتورهای ۸ و ۹ را عامل ابتلا به این اختلال اعلام کرد و اظهار داشت: همه بیماران مبتلا به هموفیلی استان می توانند فرآورده های خونی مورد نیاز را به طور رایگان دریافت کنند.

وی ادامه داد: خدماتی نظیر ویزیت های تخصصی، تزریقات، آزمایش های مورد نیاز، فیزیوتراپی و ... به طور رایگان در بیمارستان های دانشگاه برای این بیماران قابل انجام است.

وی افزود: بیماران مبتلا به هموفیلی باید آزمایش های ۳ و ۶ ماهه انجام دهند که در بیمارستان ها قابلیت انجام آن به طور رایگان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.