بنا بر افشاگری اخیر رسانه‌ها، رئیس‌جمهور آمریکا در مکالمه تلفنی اخیر خود با نخست‌وزیر انگلیس درباره شرکت چینی هواوی با عصبانیت بر سر او داد می‌زنده است.

فریادهای ترامپ بر سر جانسون رسانه‌ای شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های انگلیسی جزئیات تازه‌ای را از مکالمه تلفنی اخیر بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت شرکت چینی هواوی افشا کردند.

در این گزارش آمده است ترامپ در مکالمه تلفنی که با جانسون درباره هواوی داشته به معنای واقعی کلمه بر سر او فریاد می‌زند. در این گفت و گوی تلفنی دو طرف درباره تصمیم اخیر دولت انگلیس برای اعمال محدودیت‌های بر سر پذیرش شبکه نسل پنجم از سوی شرکت فناوری هواوی به بحث پرداختند.

روزنامه محلی «ایونینگ استاندارد» گزارش داد در این مکالمه تلفنی با کوبیدن گوشی تلفن از سوی دونالد ترامپ به پایان رسید. بنا به این گزارش، کسانی که در دفتر نخست وزیری انگلیس حاضر بودند از اینکه ترامپ اینقدر نامحترمانه با نخست وزیر انگلیس حرف می‌زد، حیرت زده شدند.

یکی از منابع آگاه از این مکالمه تلفنی گفت که ترامپ به شدت عصبانی بوده و این موضوع از کلماتی که او استفاده می‌کرده است مشهود بود.

دولت انگلیس اعلام کرد این کشور به شرکت هواوی چین اجازه خواهد داد در زمینه ساخت شبکه‌های نسل پنجم به طور محدود فعالیت کند؛ و حال آنکه ترامپ پیشتر آشکارا از لندن خواسته بود از همکاری با هواوی دست بکشد. کارشناسان معتقدند این تصمیم دولت انگلیس شکستی دیگر را برای ترامپ در مقابله با چین آن هم در یکی از متحدترین کشورها با آمریکا و دوست سنتی آن رقم زد.

 اختلافات واشنگتن و لندن بر سر این غول مخابراتی به حدی بالا گرفته که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، را راهی انگلیس کرد. یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد اتحادیه اروپا فعالیت‌های این شرکت بزرگ چینی را در اروپا ممنوع نخواهد کرد.

آمریکا به شدت علیه شرکت هواوی چین موضع گرفته است و می‌گوید با حضور این شرکت در کشورهای دیگر اطلاعات ذی قیمتی به دست چینی‌ها خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.