دو فیلم «تعارض» و «پدران» در بخش نگاه نو در کنار فیلم «من می ترسم» در بخش سودای سیمرغ امروز اکران می شوند.

از تعارض تا ترس در هشتمین روز جشنواره/ تقابل نسل‌ها در «پدران»

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به روزهای پایانی خود نزدیک می شود، امروز ۱۹ بهمن ماه در هشتمین روز از جشنواره فیلم های سینمایی «ریست»، «پدران» و «من می ترسم» به همراه یک فیلم مستند و کوتاه به نمایش درخواهد آمد.

دو فیلم در بخش نگاه نو

فیلم سینمایی «ریست»(تعارض)  به کارگردانی محمدرضا لطفی و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده از دیگر فیلم هایی است که در بخش نگاه نو جشنواره امسال حضور دارد و در سئانس اول پردیس ملت به نمایش درخواهد آمد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: احساس می‌کنم دیوونه شدم…یه جورایی به تمام دوربین‌های مداربسته که دارن آدم رو کنترل می کنن حساسیت پیدا کردم … اونقدر توی این ماجرا غرق شدم که احساس می‌کنم پشت همه این دوربینا یه نفره … یه نفر که چهار چشمی داره منو نگاه می کنه!

رضا بهبودی، سودابه بیضایی، محمد صدیقی مهر، پریسا محمدی، حامد رحیمی نصر و رقیه افشین پور بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

تقابل و رویارویی نسل‌ها در «پدران»

دومین فیلمی که امروز به نمایش در می آید نیز در بخش نگاه نو فجر سی و هشتم حاضر است. «پدران» نخستین فیلم سینمایی سالم صلواتی است و محمدرضا گوهری به عنوان نویسنده و شهرام مسلخی به عنوان تهیه کننده در «پدران» با یکدیگر همکاری دارند.

در این فیلم علیرضا ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان حضور دارند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: رویارویی ۲ نسل می‌تواند حادثه بیافریند در «پدران» حادثه‌ای ۲ نسل را رو در روی یکدیگر قرار می‌دهد.

روایتی تازه از ترس

فیلم سینمایی «من می‌ترسم» به کارگردانی بهنام بهزادی در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید. بهزادی علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی این فیلم را نیز به عهده دارد.

«من می‌ترسم» چهارمین فیلم بهنام بهزادی پس از فیلم‌های «وارونگی»، «قاعده تصادف» و «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» است که حال و هوایی متفاوت با ساخته‌های پیشین بهزادی دارد.

الناز شاکردوست، امیر جعفری، ستاره پسیانی، مهران احمدی، پیام یزدانی، مجید جعفری، یگانه رفتاری و پوریا رحیمی‌سام از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: بدیش اینه من وسط کلی شک‌ام که می‌خوام برم یا نه...ولی بدترش اینه که صدبرابرش مطمئنم نمی‌تونم بمونم.

نگاهی به مستندهای امشب

فیلم  «بانو» به کارگردان  و تهیه کنندگی محمد حبیبی منصور نیز در بخش فیلم مستند روی پرده خواهد رفت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: عصمت احمدیان از زنان تاثیرگذار اهواز است. زنی که خودش و اعضای خانواده او از جمله همسر و سه فرزندش هرکدام به نوعی با جنگ در ارتباط هستند، پس از جنگ متوقف نشدند و مسیر تازه‌ای در پیش گرفتند.

همچنین «برف‌های سپید سرگردان» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا وطن‌دوست امشب به نمایش درخواهد آمد.

علاوه بر این، بنا به درخواست تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شین»، این فیلم امروز خارج از بخش مسابقه ساعت ۲۲ در سانس آخر در پردیس ملت به نمایش درمی‌آید و قرار است نشست پرسش و پاسخ این فیلم نیز با حضور شهاب حسینی برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.