زنجان-مدیر عامل شرکت  توزیع برق استان زنجان گفت:با وجود ارائه مشوق هایی در استفاده از انرژی خورشیدی تعداد اندکی از این پتانسیل استفاده می کنند.

استقبال خوبی از پنل های خورشیدی نمی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:علیرضا علیزاده مدیر عامل شرکت  توزیع برق استان زنجان در نشست خبری روز شنبه با بیان اینکه صنعت برق از اصلی ترین زیرساختهای کشور است گفت: صنعت برق کشور رتبه اول خاورمیانه و رتبه ۱۴در کل دنیا را دارد.
علیزاده  گفت: قبل انقلاب یک پست انتقال و در حال حاضرهشت برابر رشد داشته  است.
وی با اشاره به اینکه۴۵۵هزارو ۶۰۰مشترک از خدمات شرکت توزیع بهره می برند،یاد آورشد: ۸۹۴روستا برقدار هستند و ۹۹.۹درصد جمعیت روستایی   از نعمت برق برخوردارند. 
وی خاطر نشان ساخت:بیش ار ۲۲درصد انرژی تولیدی در بخش کشاورزی و بیش از ۵۰درصد در بخش  صنعت مصرف می شود.
وی با بیان اینکه ۶۸درصد  مشترکین  شهری و ۳۲درصد روستایی هستند،افزود:بخش عمومی ۴ درصد مشترکین را شامل می شود.
علیزاده با تاکید بر اینکه تلفات انرژی به ۷/۷درصد رسیده است اظهارداشت:. طی سال جاری انرژی توزیع نشده   زیر یک درصد است.
وی در ادامه از رونمایی از کارت اشتراک و برچسب شناسه قبوض در یکی از روستای خدابنده طی دهه فجر خبرداد و افزود: این طرح در راستای پاسخ گویی به نیاز افرادی که امکان دسترسی قبض ندارند صادر می شود.
وی با اینکه طی دهه فجر ۴۰۰پروژه افتتاح و به بهره برداری می رسد، افزود: این پروژه ها بالغ بر ۲۲۰میلیارد ریال هزینه در برداشته است.
علیزاده در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص پنل های خورشیدی گفت: پنل های خورشیدی پتانسیل خوبی است ولی متاسفانه باوجود ارائه مشوق هایی در این خصوص استقبال زیادی از طرف مردم صورت نمی  گیرد.
وی با اذعان به اینکه  قرار داد تضمینی بیست ساله با تولید کنندگان بسته می شود ادامه داد: تولید انرژی خورشیدی کم است وتنها  بزرگترین پنل هفت مگاوانی ابهرفعال  است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.