خراسان رضوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۲ بیمارستان و سه مرکز جراحی محدود، مجوز پذیرش گردشگران سلامت در شهر مشهد را دارند.

۱۲ بیمارستان مشهد مجوز پذیرش گردشگری سلامت دارند

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر اظهار کرد: چهار بیمارستان و چهار مرکز جراحی محدود نیز مراحل نهایی اخذ مجوز مربوطه را می‌گذرانند.

وی ادامه داد: گردشگران سلامت از ۵۶ کشور در مشهد پذیرش شده‌اند که بیشتر آن‌ها به ترتیب از کشورهای عراق، افغانستان، بحرین، ترکمنستان، پاکستان و کویت بوده‌اند.

مکرمی‌فر با بیان این که گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و پیشگیری تقسیم می‌شود، اظهار کرد: بر اساس برآوردها، سالانه افزون بر ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد ایران می‌شوند که در این میان خراسان رضوی با جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مختلف در جذب گردشگر سلامت پیشگام است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲۲ هزار گردشگر سلامت در مراکز بیمارستانی و مراکز جراحی محدود زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات درمانی دریافت کردند که این رقم غیر از خدمات ارائه شده در بخش سرپایی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: تعداد گردشگران سلامت که سال گذشته در بخش خدمات معاینه سرپایی و پاراکلینیک مشهد خدمات دریافت کردند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر بود.

ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه است و کشورهای همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند، سالانه بیش از ۲ میلیون زائر و مسافر خارجی به مشهد سفر می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.