دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از آمادگی این جمعیت برای همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه مهار ویروس کرونا خبر داد و گفت:‌ ویروس کرونا حتی از ویروس آنفلوانزا ضعیف‌تر است.

هلال‌احمر: ویروس کرونا از آنفلوانزا هم ضعیف‌تر است

قدس آنلاین: محمود رضا پیروی با اعلام این خبر افزود: هلال احمر می تواند در حوزه های آموزش پیشگیری از ویروس کرونا و استفاده از نیروهای داوطلب و جوان این جمعیت برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم از این که چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری کند.

وی ادامه داد: همچنین این جمعیت می تواند با برگزاری دوره های اختصاصی آموزش همگانی به صورت اینترنتی از طریق سایت آموزش همگانی این جمعیت و ایجاد کمپ های اضطراری در صورت لزوم و آنچه در بضاعت این جمعیت است را برای سلامت مردم همانند گذشته بکارگیری کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر توضیح داد: اکنون دوره آموزشی کوتاه در کمتر از ۱۵ دقیقه به نشانی http://irimc.bozorgraah.com/course/corona-virus-public-edu مردم را با دانستنی‌های ضروری ویروس کرونای جدید آشنا می کند و محتوای این آموزش زیر نظر سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و همچنین انجمن پزشکان عمومی ایران تهیه شده است.

پیروی اضافه کرد: خط اول پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای انسانی رعایت بهداشت فردی و خصوصاً بهداشت دستها است؛ اما می توان با افزایش مقاومت بدن آمادگی سیستم ایمنی خود را در برابر این بیماری و سایر بیماری ها بالا ببریم.

وی افزود: ویروس کرونا حتی از ویروس آنفلونزا که در پاییز شایع شده بود، ضعیف تر است اما هراس افکار عمومی از آن بسیار بیشتر از اندازه به نظر می رسد که در این خصوص باید آگاهی های عمومی را در خصوص ویروس کرونا(پیشگیری و دانستنی‌های ضروری) به مردم آموزش داد.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

کانون اصلی این بیماری، استان «هوبی» و مرکز آن «ووهان» است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

ویروس کرونا تا کنون جان ۶۳۷ تن را گرفته و ۲۶ هزار و ۳۵۹ تن دیگر را هم مبتلا کرده است.

با این حال با تلاش های دولت چین تا کنون یک هزار و ۵۸۶ تن هم بعد از درمان از مراکز درمانی مرخصی شده اند گزارش ها حاکی است ۳۱ هزار و ۲۲۳ تن هم مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.