دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران بر رعایت حفظ جان غیر نظامیان و جلوگیری از استفاده از آن‌ها به عنوان سپر انسانی تاکید و جهت کمک به حل و فصل اختلافات میان ترکیه و سوریه آمادگی دارد.

ایران برای حل و فصل اختلافات ترکیه و سوریه اعلام آمادگی کرد

قدس آنلاین: «گیر او پترسون» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه با علی‌اصغر خاجی دستیار ارشد  وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات سوریه بویژه موضوع ادلب، کمیته قانون اساسی، بازسازی، کارگروه تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان، آوارگان و سایر امور بشر دوستانه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این دیدار همچنین زمینه‌های همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد برای کمک به حل و فصل بحران سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در این دیدار با مرور آخرین تحولات سوریه به بررسی وضعیت ادلب پرداخت و بر ضرورت مبارزه با تروریسم و لزوم اجرای توافق سوچی تصریح کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر رعایت حفظ جان غیر نظامیان و جلوگیری از استفاده از آن‌ها به عنوان سپر انسانی تاکید و جهت کمک به حل و فصل اختلافات میان ترکیه و سوریه آمادگی دارد. 

همچنین طرفین بر ضرورت حل و فصل بحران سوریه از طریق فرایندهای سیاسی و گفت‌وگوهای سوری- سوری تاکید کردند.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد که در چارچوب رایزنی‌های منطقه‌ای به کشورمان سفر کرده است با ارائه گزارشی از برخی اقدامات و تحرکات صورت گرفته بویژه ملاقات با مسئولان سوری، از حمایت جمهوری اسلامی ایران برای تداوم فعالیت‌های کمیته قانون اساسی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.