چندین سال است که سازمان های حقوقی خواستار پایان دادن به شرایط سرکوبگری علیه مردم بحرین و توقف اخراج شهروندان از کشور توسط مقامات بحرین و آزار و اذیت نزدیکان آنها به بهانه ساکت کردنشان در خارج از کشور هستند.

با مرکز شکنجه خاورمیانه بیشتر آشنا شوید

به گزار ش گروه بین الملل قدس آنلاین، مدت هاست که حکومت بحرین با انتقادات گسترده ای در زمینه حقوق بشر و سرکوب مخالفان سیاسی خود در کشور و به تبع آن حبس آنها در زندان و شکنجه های سخت مواجه است.

روزنامه «تایمز انگلیس» در گزارشی تحت عنوان «شاهزاده اندرو و بازدیدش از مرکز شکنجه خاورمیانه» که مربوط به سفر یکی از شاهزاده های انگلیسی به بحرین است به موضوع حقوق بشر و سرکوب مخالفان در بحرین از سوی مقامات حاکم پرداخته است.

هدف بازدید شاهزاده اندرو تبلیغ یک پژوهش دانشگاهی در مؤسسه مرتبط با شکنجه مخالفان یعنی آکادمی پادشاهی پلیس بحرین بوده است. این آکادمی به مثابه یک مرکز بازجویی و اعتراف گیری اجباری از مخالفان بحرینی از سال ۲۰۱۵ تاکنون است.

در این گزارش به گواهی و شهادت هایی که موسسه حقوق بشر و دموکراسی بحرین و سازمان آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر از نجات یافتگان از شکنجه جمع آوری کرده استناد شده است.

این روزنامه اشاره کرده است که سه نفر از قربانیان این شکنجه اکنون به انگلیس درخواست پناهندگی داده اند و روایت ده نفر از آنها در مورد شکنجه های بسیار خطرناک انجام گرفته از جمله تجاوز جنسی مستند شده است. براساس اظهارات زندانیان مقیم در ساختمان شماره ۱۵ زندان، آنها از آنجا به آکادمی بازجویی و شنکجه منتقل شده اند و با استفاده از شوکرهای قوی، تجاوز جنسی، آویزان شدن و ضرب و شتم مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته اند.

به گفته روزنامه تایمز و براساس گزارش کمیته مستقل حقیقت یاب در سال ۲۰۱۱ که به تایید دولت انگلیس رسیده، وزارت کشور بحرین در شکنجه روشمند افراد تحت بازداشت خود دست داشته اشت.

چندین سال است که سازمان های حقوقی خواستار پایان دادن به شرایط سرکوبگری علیه مردم بحرین و توقف اخراج شهروندان از کشور توسط مقامات بحرین و آزار و اذیت نزدیکان آنها به بهانه ساکت کردنشان در خارج از کشور هستند.

پیش از این دیده‌بان حقوق بشر اروپای میانه نیز به این موضوع پرداخته بود. این موسسه سال ۲۰۱۸ در بیانیه ای اعلام کرد که بحرین یکی از بزرگترین کشورهای ناقض آزادی بیان و ابراز عقیده است و بسیاری از فعالان حقوقی و سیاسی را با اتهامات گوناگون از جمله اتهام نشر اکاذیب مجازات می کند.

در این گزارش آمده است که سایت های ارتباط جمعی به ویژه توئیتر مهمترین تریبون فعالان عرصه حقوق بشر و مخالفان و منتقدین سیاست های خاندان حاکم بحرین که سیاست سرکوب را پیش گرفته به شمار می رود. مقامات بحرین برای آنکه مخالفین خود در خارج را ساکت کنند خانواده و نزدیکان آنها را بازداشت و شکنجه می کنند.

به عنوان مثال پدر و خواهر یوسف الحوری یکی از فعالان سیاسی مقیم در آلمان که پس از پیام یوسف در توئیتر و درخواست او برای تظاهرات مسالمت آمیز علیه سرکوبگری مقامات بحرین علیه فعالان و مخالفان بازداشت شده بود، در زندان به قتل رسیدند. مقامات بحرین از پدر یوسف خواسته بودند با پسر خود تماس بگیرد و به او ابلاغ کند که فعالیت های مخالفت آمیز خود را متوقف کند.

زشت ترین و بدترین شکنجه هایی که در زندان های بحرین صورت می گیرد شکنجه علیه زنان به اشکال مختلف به ویژه شکنجه جنسی است. موسسه حقوق بشر و دموکراسی بحرین که مقر آن در لندن است سپتامبر گذشته اعلام کرد که ۹ نفر از زنان تحت بازداشت در زندان های آل خلیفه مورد شکنجه جسمی و روحی و نیز بی توجهی پزشکی و تجاوز جنسی از سوی اداره بازجویی جنائی در شهر عیسی قرار گرفته اند.

براساس گزارش موسسات حقوقی حدود ۳۳۰ زن بحرینی به اتهام های معلوم و نامعلوم در زندان های آل خلیفه حبس شده اند و برای اعمال فشار بر  همسران و فرزندانشان شکنجه و بازجویی می شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.