سفیر آمریکا در آلمان که به شدت موضع ضد ایرانی دارد در روزهای گذشته از اقدام دولت آلمان در ارسال پیام تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و جشن گرفتن این مراسم انتقاد کرد.

پاسخ برلین به انتقاد سفیر آمریکا از شرکت آلمان در مراسم جشن پیروزی انقلاب ایران

قدس آنلاین: به نوشته وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در جمهوری فدرال آلمان در این زمینه گفت، مسئولیت اخلاقی برلین حکم می‌کند که این کشور در زمینه حقوق بشر ایران مواضع بسیار قاطعی داشته باشد.

سفیر آمریکا در آلمان که به شدت مواضع ضد ایرانی دارد در ادامه از هنجارشکنان و اغتشاشگران چندی قبل در ایران دفاع کرد. وی سال‌هاست که به دولت «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان توصیه می‌کند از حمایت از ایران دست بکشد.

سفیر آمریکا در آلمان  همچنین گفت که جشن گرفتن تداوم موجودیت رژیم ایران، پیامی خلاف این را ارسال می‌کند.

منظور از جشن، احتمالا حضور مقامات وزارت خارجه آلمان در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در برلین است.

وزارت خارجه آلمان نیز در بیانیه‌ای که برای فاکس نیوز ارسال کرده، اعلام کرده است که جشن گرفتن روزهای ملی هر کشوری، اقدام معمول دیپلماتیک در روابط دوجانبه است.

در این بخشی از بیانیه تاکید شده است: «تا زمانی‌که جمهوری فدرال آلمان همچنان روابط دیپلماتیک خود را با ایران حفظ می‌کند، این امر در مورد جشن‌های ملی آینده نیز صدق می‌کند.»

«فرانک اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان نیز سال گذشته چهلمین مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفته بود.

به نوشته فاکس نیوز، دفتر ریاست جمهوری آلمان مجددا نیز از این رویکرد دولت آلمان دفاع و اعلام کرده که چنین اقدامی از جانب رئیس جمهور با هماهنگی با دولت آلمان است.

به گزارش این منبع خبری، دفتر آنگلا مرکل تاکنون از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.