استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فردی که نسبت به خداوند متعال ادب داشته باشد، در قلب خود به جز تقوا و ایمان راه نمی‌دهد، گفت: رعایت ادب برجسته‌ترین صفت اخلاقی شهید سلیمانی بود.

رعایت ادب برجسته‌ترین صفت اخلاقی شهید سلیمانی بود

به گزارش قدس آنلاین، جت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه «فجر سلیمانی» که با حضور خادمان و خانواده شهدای مدافع حرم و به منظور بزرگداشت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و چهلمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در رواق حضرت زهرا(س) برگزار شد، به تبیین اهمیت تربیت فرزندان با محوریت ادب پرداخت و اظهار کرد: مودب تربیت کردن فرزندان مهمترین اقدامی است که یک مادر باید برای فرزند انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه رعایت ادب روش اولیای الهی است، افزود: وجه مشترک بسیاری از شهدا ادبشان است بنابراین می‌توان گفت که  در دنیا هیچ گوهر گرانبهایی به ارزش و بهای ادب نمی‌رسد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز دشمنان دین با تهاجم فرهنگی به دنبال بی ادب کردن جوانان هستند، خاطرنشان کرد: دور بودن از ادب، از ویژگی‌های فرهنگ غرب است که در قالب‌های مختلف بین جوانان ترویج پیدا می‌کند.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه روانشناسان غربی وقتی می‌خواهند مخاطب خود را از برخی بحران‌ها و مسائل خلاص کنند، می‌گویند، بی ادب باش، آداب را رعایت نکن و بر اساس دلت رفتار کن، گفت: ایمان و محبت را نمی‌توانیم به زور و اجبار در دل بچه‌ها بیاندازیم.

وی افزود: وقتی مسلمان بر اساس فطرت رفتار می‌کند، یعنی طبق دلش رفتار نمی‌کند و این، قلب انسان را صفا می‌دهد، لذا همین امر که هر وقت و هر جور خواستیم، رفتار نکنیم و مودبانه عمل کنیم زمینه رشد شخیصت مان را فراهم می‌سازد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مادران شهدا قبل از اینکه بچه‌هایشان را مومن و عاشق بار بیاورند آنان را با ادب بار آوردند، گفت: رعایت ادب برجسته‌ترین صفت اخلاقی شهید سلیمانی بود و همین امر موجب سعادت و رستگاری این شهید بزرگوار و شهدا شده است.

حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر اینکه خدام بارگاه منور امام رضا(ع) بایستی با رعایت ادب فرهنگ زیات را در دل زائران نهادینه کنند، خاطرنشان کرد: رفتار مودبانه زائران و مجاوران را وادار به رعایت آداب زیارت می‌کند.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: ادب و محبت با یکدیگر ارتباط مستقیمی دارند لذا  فردی که نسبت به خداوند متعال ادب داشته باشد در قلب خود به جز تقوا و ایمان راه نمی‌دهد و در واقع کسی که عاشق باشد خواه یا ناخواه به ادب می‌رسد و نسبت به معشوق خود یک رفتار خاص و مودبانه‌ای خواهد داشت.

یادآور می‌شود؛ تلاوت آیاتی از قرآن کریم، اجرای سرود همخوانی  توسط  گروه توشیع ولیعصر(عج) و قرائت بخشی از وصیتنامه شهید حسین محرابی و اجرای دکلمه توسط فاطمه محرابی فرزند این شهید بزرگوار از دیگر برنامه‌های اجرایی ویژه برنامه «فجر سلیمانی» در رواق حضرت زهرا(س) بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.