جبهه پایداری انقلاب اسلامی در واکنش به خبر منتشر شده درباره خروج این جبهه از فرآیند ارائه فهرست واحد انتخاباتی با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در جوابیه ای اعلام کرد این جبهه هیچ گاه عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نبوده که بخواهد از ان خارج شود اما 24 چهره مشترک لیست این جبهه  با شورای مذکور می تواند نقطه شروع برای رسیدن به لیست واحد باشد.

جبهه پایداری: ۲۴ نامزد مشترک می‌تواند نقطه شروع رسیدن به لیست واحد باشد/ هیچ گاه عضو شورای ائتلاف نبودیم

قدس آنلاین: جبهه پایداری نیروهخای انقلاب در جوابیه ای به خبری که خبرگزاری فارس منتشر کرده بود اعلام کرد:

۱- برخلاف ادعای مطرح شده در خبر منتشره که جبهه پایداری را متهم به خروج از ائتلاف نموده است؛ این جبهه همانگونه که مورد تایید شورای ائتلاف نیز می‌باشد؛ هیچ زمانی عضو شورای ائتلاف نبوده است که امروز بتوان با طرح این خبر خلاف، پوششی را برای برخی اختلافات داخلی اعضای این شورا که گفته شده دنبال خروج از ائتلاف هستند، فراهم کرد.

۲- ضمن اینکه همانطور که پیش از این نیز به دفعات در مواضع و اخبار مربوط به جبهه پایداری انقلاب اسلامی به استحضار عموم مردم رسانده شده است، جبهه پایداری با تاکید بر مواضع اصولی و انقلابی همواره در پی وحدت حداکثری حول ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و هست و در این دوره مجلس یک مدل ۴ مرحله‌ای را تدوین نموده و به دیگر گروه‌ها و جریان‌های سیاسی جبهه انقلاب ارایه کرده است. ۴ سطح این مدل به ترتیب شامل:

۱- عدم تخریب نیروهای انقلاب توسط یکدیگر ۲- وحدت حول شاخص‌ها و گفتمان انقلای اسلام ۳- حداکثرسازی اشتراکات در لیست‌ها و ۴- ارائه لیست واحد؛ که همواره مطلوب‌ترین حالت رسیدن به لیست واحد هدف اصلی این مدل بوده است.

۳- در جلسات فی مابین با نمایندگان محترم شورای ائتلاف، ضمن تاکید بر رسیدن لیست واحد جبهه انقلاب در انتخابات مجلس مکرر اعلام کرده‌ایم که جبهه پایداری حاضر است برای دستیابی به هدف وحدت در لیست، از اشتراک موجود در دو لیست شروع شود و تا نهایت به لیست واحد برسد که این موضوع همچنان از نظر جبهه پایداری، قابل گفتگوست.

۴- در آخرین جمع‌بندی که لیست ۶۰ نفره جبهه پایداری و لیست۹۰ نفره شورای ائتلاف در معرض عموم قرار گرفته است، حدود ۲۴ نفر مشترک هستند و این نقطه می‌تواند به عنوان نقطه شروع برای جمع‌بندی لیست واحد قرار گیرد و تلاش گردد این ۲۴ نفر در حد امکان تا رسیدن به لیست واحد افزایش یابد.

۵- اما آنچه متاسفانه به گوش می‌رسد، زمزمه‌هایی مبنی بر رد پیشنهاد فوق و تلاش نامیمون برای ارائه ۲ لیست با کمترین میزان اشتراکات توسط کسانی است که پیش از این مدعی وحدت بودند که در این مورد جبهه پایداری انقلاب اسلامی در خصوص تبعات خسارت‌بار و جبران‌ناپذیر و خلاف مصلحت این اتفاق تذکر داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.