مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با «قدس» با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس دهم در حوزه شفافیت و نیز فضای انتخاباتی در میان احزاب، اظهار کرد: شفافیت نمایندگان تنها در رأی دادن به طرح‌ها و لوایح خلاصه نمی‌شود بلکه شفافیت در عملکرد و تلاش برای اجرای آن هم بایستی مورد توجه وکلای مردم قرار گیرد. در دوره دهم مجلس و در موضوع استیضاح وزرا، نمایندگان نشان دادند که آن شفافیت و استقلال عمل لازم در بین آنان وجود ندارد و همین موضوع موجب ناامیدی مردم شد.

شفاف نبودن مجلس برای مردم ناامیدکننده است

قدس آنلاین: مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با «قدس» با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس دهم در حوزه شفافیت و نیز فضای انتخاباتی در میان احزاب، اظهار کرد: شفافیت نمایندگان تنها در رأی دادن به طرح‌ها و لوایح خلاصه نمی‌شود بلکه شفافیت در عملکرد و تلاش برای اجرای آن هم بایستی مورد توجه وکلای مردم قرار گیرد. در دوره دهم مجلس و در موضوع استیضاح وزرا، نمایندگان نشان دادند که آن شفافیت و استقلال عمل لازم در بین آنان وجود ندارد و همین موضوع موجب ناامیدی مردم شد.

مهدی چمران همچنین درباره ادعای اصلاح‌طلبان برای ارائه ندادن لیست انتخاباتی و استفاده از این موضوع برای تاکتیکی در برابر اصول‌گرایان، گفت: به ‌هر حال اصلاح‌طلبان می‌توانند در انتخابات از هر روشی برای بالا بردن شانس راهیابی خود به مجلس استفاده کنند و این موضوع هم می‌تواند به عنوان یک تاکتیک مورد استفاده آن‌ها قرار گیرد.

این فعال سیاسی درباره برنامه‌های این روزهای اصول‌گرایان تصریح کرد: احزاب اصول‌گرا هنوز فعالیت رسمی و جدی خود را برای انتخابات مجلس آغاز نکرده‌اند، البته این امر که توانسته‌اند دور هم جمع شوند و ائتلافی را تشکیل دهند اقدام مناسبی است. گرچه بسیاری از احزاب چپ و راست تاکنون کار عملیاتی و جدی در خصوص انتخابات و گرم کردن عرصه انتخاباتی انجام نداده‌اند و هنوز شور انتخاباتی در بین مردم ورود نکرده است.

وی با انتقاد از عملکرد احزاب موجود در کشور افزود: متأسفانه احزاب آن ارتباط قوی و کارآمد را با مردم ندارند و اصولاً احزاب در کشورمان از سوی مردم سخت پذیرفته و مورد اقبال واقع می‌شوند. مردم با احزاب مسائل متعددی دارند و هنوز تحزب در کشور جا نیفتاده است، بنابراین احزاب موجود باید اقدام‌های زیادی انجام دهند تا بتوانند جایگاه واقعی خودشان را در بین عامه مردم بیابند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.