در نهمین روز از برپایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فیلم هایی از مسعود کیمیایی، علی درخشنده و ... به نمایش درخواهد آمد.

«دشمنان» به پردیس ملت رسیدند/ از روایت جادو در «پوست» تا روزی که «خون شد»

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که تنها یک روز تا پایان دوره سی و هشتم جشنواره فیلم فجر باقی مانده است، امروز ۲۰ بهمن ماه سینمای پردیس ملت میزبان فیلم هایی از مسعود کیمیایی، علی درخشنده، بهمن و بهرام ارک خواهد بود.

در سئانس نخست امروز فیلم سینمایی «خون شد» آخرین ساخته مسعود کیمیایی ساعت ۱۳:۳۰ در سینمای رسانه به نمایش در می آید. کیمیایی از ماه ها قبل با اعلام ساخت فیلم جدیدش خبرساز شده بود و بسیاری منتظر رونمایی تازه ترین اثرش در جشنواره فجر امسال بودند، اما مدتی پیش این فیلمساز پیشکسوت در اعتراض به اتفاقات اخیر از حضور در جشنواره فجر انصراف داد و اعلام کرد که در این جشنواره حاضر نخواهد شد، مدتی بعد تهیه کننده فیلم به عنوان مالک اثر عنوان کرد با احترام به تصمیم مسعود کیمیایی، «خون شد» در جشنواره حاضر خواهد بود.

امروز این فیلم در سینمای رسانه به نمایش در می آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: «مردی از سفر برمی‌گردد و می‌بیند خانه‌اش فروپاشیده و دست به کار می‌شود تا همه‌چیز را درست کند و برای این کار مجبور است با افراد زیادی درگیر شود...»

سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق‌نورد، سیامک صفری و ... گروه بازیگران فیلم را تشکیل می‌دهند.

روایت داستانی درام در «دشمنان»

اما سئانس بعدی به فیلم «دشمنان» ساخته علی درخشنده اختصاص دارد، فیلمی که امسال در بخش نگاه نو حاضر است. «دشمنان» به تهیه‌کنندگی مجید برزگر و فیلمنامه بردیا یادگاری تولید شده است و داستانی اجتماعی را روایت می کند. علی درخشنده پیش از این به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز فعالیت داشته و فیلم‌های کوتاهی همچون «آماس»، «محاق»، «به‌همین سادگی»  «صبور باش» و ... را در کارنامه خود دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است، آدم فکر می‌کنه هر چی سن­ و سالش بالاتر میره قوی­تر میشه اما نه، ما هر روز حساس‌تر می‌شیم؛ حتی بیشتر از وقتی که جوان بودیم تنهایی و غم و شادمانی رو حس می‌کنیم با یه فرق کوچیک، می‌دونی که منظورم چیه؟ و هر دو سکوت کردند.

ندا جبرئیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی‌غم، سینوهه دانشمند، توران یاقوتی و سعید آرمند از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

حضور «پوست» در دو بخش نگاه نو و سودای سیمرغ

اما سئانس سوم به فیلم «پوست» که به زبان ترکی است، اختصاص یافته. این فیلم به کارگردانی بهمن ارک و بهرام ارک و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح تهیه شده و محصول سال ۹۷ است و نخستین فیلم ترکی سینمای ایران است که به صورت حرفه‌ای تولید و اکران می‌شود.

موضوع این فیلم عشق، جادو و خرافه پرستی است و دربارهٔ خانواده ای است که شامل یک مادر و پسر هستند و زندگی آن‌ها به دلیلی دچار مشکل می‌شود. فیلم‌برداری این فیلم، در روستای باویل شهرستان اسکو انجام شده است.  با توجه به زبان فیلم پیش بینی می شود این اثر غیر از داخل کشور با استقبال سایر کشورهای ترک زبان نیز مواجه شود.

نگاهی به مستندهای امشب

فیلم مستند «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست و تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر و فرزاد خوشدست در بخش مستند امشب به نمایش در می آید.

داستان این مستند درباره گروهی از مجرمین کانون اصلاح و تربیت در پی تغییر مسیر زندگی‌شان هستند و حالا اجرای یک نمایش دریچه‌ای برای این تغییر می‌گشاید تا در صورت موفقیت، یک روز از زندان خارج شوند.

همچنین فیلم کوتاه «کوچه» به  کارگردانی محمدرضا مصباح و تهیه‌کنندگی امیرحسین مهر به نمایش در می آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.