زنجان-مدیر کل فنی و حرفه ای زنجان گفت:کارگاه های فنی و حرفه ای طی چهار سال اخیر پیشرفتهای چشمگیری داشته است.

ورود هوش مصنوعی در کارگاه های فنی و حرفه ای

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین : محمد رضا انصاری مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در نشست  خبری صبح روز یکشنبه با اشاره به اینکه رویکرد تخصصی اموزشی فنی و حرفه ای گفت:جایگاه اموزشهای فنی و حرفه ای در کشورکه   متولی اموزشهای مهارتهای نو و کاربردی است در  فراگیری شایستگی های شغلی حائز اهمیت است.
انصاری  افزود:گروههای هدف باید شرایط   احراز سطح دانش و تواننمندی های لازم داشته باشند. 
انصاری ایجاد  تغییرات نیروی انسانی را ضروری خواند گفت: تا سال ۲۰۲۰بیش از ۳۸درصد مشاغل به سمت و سوی جدید می رود و نیاز به حکمرانی و محلی فنی و حرفه ای دارد.
وی ادامه داد:  برای رسیدن به برنامه های توسعه باید در توانمند سازی نیروی انسانی در ابعاد مختلف کار کنیم.
مدیر کل فنی و حرفه ای  با بیان اینکه در آینده  کاهش نیروی انسانی در صنعت از ۷۱درصد فعلی به ۵۸درصد خواهد رسید یاد آورشد:باید آموزش  ها را به  سمت و سویی ببریم که در تمام شایستگی ها اموزش ها  در سطح بالا صورت گیرد. 
انصاری  گفت:سهم آموزش ها باید  از ۱۸درصد به ۴۲درصد ارتقا یابد و این امر از پیشرفتهای کشورهای آسیایی است.
انصاری با اذعان به اینکه در کنار بحث تکنولوژی آموزشهای بومی منطقه ای ارائه می شود،از ورود هوش مصنوعی در کارگاههای آموزشی فنی و حرفه ای خبرداد.
وی  خاطر نشان ساخت:در این راستا اولین  نیروگاه خورشیدی  آموزشی در شهرستان خدابنده به بهره برداری رسیده است.
مدیر کل فنی و حرفه ای تربیت نیروی انسانی صنایع خودرورا در استان ضروری دانست و موفقیت حسین نصیری در المپیاد و کسب رتبه ۱۲جهانی در صنایع خودرورا  حائز اهمیت خواند.
انصاری انعقاد  ۴۵تفاهم نامه همکاری فنی و حرفه ای با بخشهای دولتی و غیر دولتی را در جهت ارائه اموزشهای فنی و حرفه ایی مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت:طرح دوگانه دوآل   بر مبنای سیستم آموزشی آلمان طراحی شده است.
وی نقش دولت  در طرح دوگانه دوآل را تنها انجام وظایف حاکمیتی (سنجش و ارزشیابی)ذکر کرد وگفت:‌طرح کار آفرینی مهارت بنیان،طرح آموزش زنان سرپرست خانوار،آموزش معلولین و...از جمله طرحهای اجرا شده در سال جاری است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.