بیست و یکم خرداد گذشته بود که عملیات اجرایی ساخت چپ‌گرد غیرهمسطح شهید ناصری با هدف کاهش ترافیک بزرگراه شهید کلانتری آغاز شد. تابلو روزشمار ۲۴۰ روزه این پروژه با حضور جمعی از مدیران روشن شد.

از صفر تا ۱۰۰ یک پروژه

هاشم رسائی‌فر/

 بیست و یکم خرداد گذشته بود که عملیات اجرایی ساخت چپ‌گرد غیرهمسطح شهید ناصری با هدف کاهش ترافیک بزرگراه شهید کلانتری آغاز شد. تابلو روزشمار ۲۴۰ روزه این پروژه با حضور جمعی از مدیران روشن شد.

بر این اساس شماره‌انداز تابلو مذکور به ۱۷ بهمن که می‌رسید صفر می‌شد و زمان پایان آن از ابتدا مشخص بود. کار برای ساخت این چپ‌گرد شروع شد تا هشتم آذر شهردار مشهد همراه با رئیس شورای شهر از عملیات اجرایی چپ‌گرد غیرهمسطح شهید ناصری بازدید کرد. محمدرضا حیدری در همان بازدید گفته بود در صورت شرایط آب ‌و هوایی مساعد، این پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید اگرچه به جز دو سه روزی از زمستان که قدری برودت هوا افزایش یافت و شرایط کار سخت شد در سایر مواقع مشکل خاصی برای ادامه کار و عملیات ساختمانی وجود نداشت با این تفاسیر نیز می‌بایست پروژه چپ‌گرد غیرهمسطح شهید ناصری تا پایان دهه فجر با همان شرایط روزشمار به اتمام می‌رسید اما آنچه امروز شهروندان مشهدی شاهد آن هستند این است که چند روزی از ۱۷ بهمن می‌گذرد ولی هنوز ساخت و اتمام این چپ‌گرد کار زیادی دارد.

این موجب شده تا برخی از مردم به خصوص اهالی محله‌های اطراف پروژه چپ‌گرد غیرهمسطح شهید ناصری از این بابت ابراز نارضایتی کنند.

مهدی جواهری، نایب رئیس شورای اجتماعی محله طالقانی در این خصوص گفت: بر اساس آنچه مقرر شده بود قرار بود که این پروژه در همان زمان معین شده به بهره‌برداری برسد اما بنا به دلایلی این اتفاق هنوز نیفتاده و مردم محله ما در منطقه ۹ نسبت به این موضوع نگرانی داشتند که نکند ساخت چپ‌گرد به درازا بکشد.

وی افزود: امروز(دیروز) در جلسه‌ای که داشتیم به این موضوع پرداختیم که بعضی از موارد از جمله عبور لوله آب از مجاورت پروژه و سردی هوا دلایل این تأخیر از سوی مسئولان اعلام شد و طبق قولی که به ما داده شد مقرر گردید در ابتدای اسفند ماه حدود پنجم اسفند همزمان با روز مهندس پروژه چپ‌گرد غیرهمسطح شهید ناصری به اتمام برسد که امیدواریم این اتفاق بیفتد و شرایط زندگی برای مردم این محله بهتر شود.

مشکل مالی و مصالح نداریم

سخنگوی معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این خصوص به قدس آنلاین گفت: سرمای غیرمنتظره هوا افتتاح پل چپ‌گرد شهید ناصری که بولوار شهید کلانتری را به بولوار نماز متصل می‌کند به تأخیر انداخت.

مجید بخت‌آزما ادامه داد: با توجه به اینکه مقداری از کار بتن‌ریزی پل باقی مانده بود و توده هوای سرد وارد مشهد شد نتوانستیم به موقع عملیات بتن‌ریزی پل را به پایان برسانیم.

وی اظهار کرد: تأخیر در افتتاح پل هیچ ارتباطی به منابع مالی و یا مصالح مورد نیاز ندارد. در این مدت همه نیازها برطرف شده و امکانات در دسترس بوده است. اما با توجه به طولانی شدن عملیات بتن‌ریزی خارج از برنامه و تلاقی با ورود جبهه هوای سرد به مشهد این عملیات تعطیل شد و به همین دلیل افتتاح پل چپ‌گرد شهید ناصری با تأخیر مواجه شد.

بخت‌آزما در پاسخ به این پرسش که مطابق پیش‌بینی‌های هواشناسی هفته آینده جبهه هوای بسیار سردی وارد خراسان رضوی و مشهد خواهد شد و ممکن است باز هم اتمام کار را به تأخیر بیندازد، گفت: اکنون عملیات اصلی بتن‌ریزی به پایان رسیده است و برخی کارهای معمول باقی مانده که در هوای سرد قابل انجام است. به همین دلیل بهره‌برداری از این پل دیگر به تأخیر نخواهد افتاد.

وی ابراز کرد: در تلاش هستیم تا با بسیج کردن تمام امکانات، هر چه سریع‌تر کار عملیاتی پل را به اتمام رسانده و آن را آماده بهره‌برداری کنیم. بر پایه پیش‌بینی‌ها این پل اوایل اسفند ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

دهه اول اسفند زمان جدید افتتاح

در همین حال معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با عذرخواهی از شهروندان بابت تأخیر در بهره‌برداری پروژه چپ‌گرد غیرهمسطح شهید ناصری گفت: این پروژه دهه اول اسفند ماه افتتاح خواهد شد. کاظمی درباره صفر شدن تابلو روزشمار پروژه شهید ناصری و تأخیر در افتتاح این پروژه افزود: دو علت تأخیر در بهره‌برداری از چپ‌گرد غیرهمسطح شهید ناصری در زمان‌بندی مشخص شد که یکی قرار گرفتن لوله انتقال آب در محل اجرای فونداسیون پایه اصلی پل بود.

وی بیان کرد: در ابتدا اعلام شده بود که لوله خارج از محل اجرای فونداسیون قرار دارد اما پس از خاکبرداری مشخص شد که لوله در محل اجرای فونداسیون قرار گرفته، لذا جابه‌جایی لوله آب و تغییر در محل اجرای فونداسیون پایه اصلی در زمان‌بندی در نظر گرفته شده تأخیر ایجاد کرد.

کاظمی تصریح کرد: موضوع دوم بارش برف و کاهش دمای هوا در زمان بتن‌ریزی نیز تأخیر در زمان‌بندی را در پی داشت. وی ادامه داد: اکنون به دنبال آن هستیم تا چپ‌گرد غیرهمسطح شهید ناصری را در دهه اول اسفند ماه افتتاح کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.