وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد گفتگوهای آنکارا-مسکو درباره وضعیت ادلب سوریه در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

چاووش اوغلو: گفتگوهای ترکیه با روسیه درباره ادلب در روزهای آینده نیز ادامه می‌یابد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از تاس، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، روز گذشته پس از پایان گفتگوهای نمایندگان این کشور با هیئت اعزامی از روسیه درباره ادلب سوریه اعلام کرد مقامات این کشور و مسکو تصمیم گرفتند مذاکرات در این خصوص را در روزهای آینده نیز ادامه دهند.

چاووش اوغلو در این خصوص گفت: «در گفتگوها (که روز شنبه انجام شد)، نمایندگان وضعیت ادلب را بررسی کردند. تمرکز بر آن بود که چه گام‌های احتمالی باید برداشته شود تا آتش‌بس ایجاد و روند سیاسی تقویت گردد. تصمیم بر آن شد که این گفتگوها در روزهای آینده نیز ادامه یابد.»

بنا به گفته چاووش اوغلو، معاون او و همچنین معاون وزیر امور خارجه روسیه به همراه نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در امور سوریه به ترتیب ریاست هیئت مذاکره کننده ترکیه و روسیه را در این خصوص برعهده دارند. همچنین گفتگو در این خصوص در سطح بالاتر یعنی وزرای دفاع دو کشور و سرویس‌های اطلاعاتی نیز انجام خواهد شد.

روز گذشته دو دور مذاکره در آنکارا، پایتخت ترکیه، صورت گرفت که هر کدام دستکم سه ساعت به طول انجامید.

ارتش سوریه به منظور پاکسازی استان ادلب ار حضور تروریست‌ها عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده است. ادلب تنها استان در سوریه است که در کنترل گروه‌های تروریست باقی مانده است. ترکیه ضمن انتقاد از این عملیات اعلام کرده است نیروهای ترکیه به موجب توافقنامه آدانا در سوریه حضور دارند و در آن کشور باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.