رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در رأس هیأتی به منظور شرکت در سومین اجلاس دوسالانه امنیت هسته‌ای وارد وین شد.

صالحی به وین رفت

قدس آنلاین: علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در رأس هیأتی به منظور شرکت در سومین اجلاس دوسالانه امنیت هسته‌ای وارد وین پایتخت اتریش و مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم افتتاحیه این اجلاس که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود، به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

این اجلاس از دوشنبه تا جمعه دهم تا چهاردهم فوریه (۲۱ تا ۲۵ بهمن ماه) در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برپاست.

نشست قبلی در سال ۲۰۱۶ با حضور بیش از ۲ هزار مشارکت کننده شامل وزرای ۴۷ کشور از ۱۳۹ کشور عضو و ۲۹ سازمان بین دولتی و غیردولتی برگزار شده بود.

این کنفرانس مجمعی را برای وزرا، سیاستگذاران، مقامات ارشد و کارشناسان امنیت هسته‌ای فراهم می‌کند تا تجارب و دستاوردها و نگرش‌های کنونی و اولویت‌های خود درباره امنیت هسته‌ای را با یکدیگر در میان بگذارند.

علی‌اکبر صالحی دهم بهمن ماه در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت.وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه دهم بهمن ماه به وقت تهران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «علی‌اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را در فهرست تحریم‌های موسوم به SDN (فهرست ویژه اشخاص و نهادهای مشخص‌شده) قرار داده است. 

پس از اعلام این تحریم، «بهروز کمالوندی» معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، قرار دادن افراد در لیست به اصطلاح تحریم، از جمله علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی را نوعی بازی سیاسی از طرف آمریکایی‌ها و از روی استیصال خواند که هیچگونه ارزشی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.