وزیر دفاع گفت: دست‌اندرکاران صنعت دفاعی علی‌رغم تهدیدات همه‌جانبه و جنگ تمام‌عیار اقتصادی، موفق شده‌اند قطعات مورد نیاز و هایتک بالگردهای زمین‌گیرشده نیروهای مسلح را طراحی و تولید کنند.

قطعات «هایتک» بالگردها توسط وزارت دفاع تولید می‌شود

قدس آنلاین: امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز در مراسم تحویل‌دهی ده‌ها فروند بالگرد باز آمادشده به نزاجا در اصفهان، با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آماده‌سازی و تحویل این بالگردها را که با ساخت قطعات بومی مورد نیاز توسط متخصصان صنایع هوایی وزارت دفاع صورت گرفته است، از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: در پایگاه‌های هوانیروز در اقصی‌نقاط کشور ازجمله تهران، اصفهان، مسجدسلیمان، قزوین، کرمان، کرمانشاه و بالگردهای زمین‌گیر شده توسط متخصصان صنایع هوایی و شرکت پنها مورد تعمیر و اورهال اساسی قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا، این بالگردهای بازآماد (اورهال) شده موجب افزایش قدرت رزمی، تهاجمی و پشتیبانی نیروهای مسلح، جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور و کاهش هزینه‌ها به میزان بیش از ۵۰ درصد نسبت به قیمت‌های جهانی و بهره‌گیری حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی شده است.

وزیر دفاع سپس با بازدید از نمایش قدرت بالگردی پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان تأکید کرد: رشادت‌ها و جانفشانی‌های خلبانان تیزپرواز هوانیروز در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن، چون نگینی درخشان در کارنامه این مجموعه پر افتخار می‌درخشد و ملت بزرگ ایران اسلامی همواره قدردان ایثارگری‌های آنان بوده‌اند.

امیر حاتمی تصریح کرد: دست‌اندرکاران صنعت دفاعی با توکل بر خداوند متعال، بر اساس تدابیر فرمانده معظم کل قوا و حمایت‌های دولت خدمتگزار و با تکیه بر ظرفیت، توان و امکانات داخلی موفق شده‌اند علی‌رغم تهدیدات همه‌جانبه و جنگ تمام‌عیار اقتصادی، قطعات مورد نیاز و هایتک بالگردهای زمین‌گیرشده نیروهای مسلح را طراحی و تولید کرده و به موقع تحویل یگان‌های هوانیروز دهند.

وی گفت: این موفقیت‌های بزرگ و دستاوردهای درخشان محصول انقلابی است که خودباوری و تکیه بر استعداد و توان داخلی را در این کشور نهادینه کرد و نشان داد با قطع وابستگی از غرب و شرق می‌شود با تکیه بر جوانان ایران اسلامی بر قله‌های اقتدار ایستاد.

وزیر دفاع با تقدیر از نقش ارزنده شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) تصریح کرد: این دستاوردها محصول کار، مدیریت جهادی و همت بلند دانشمندان و متخصصان گمنامی است که با الهام و تمسک به ارزش‌های انقلاب اسلامی و تجارب هشت سال دفاع مقدس هر روز برگ زرینی از افتخار و سرافرازی را برای ایران اسلامی رقم می‌زنند.

امیر حاتمی تصریح کرد: بازآماد، بالگردها و هواپیماها فرایندی پیچیده است که در انحصار تنها چند کشور قرار دارد و موفقیت فرزندان این سرزمین در این امر مهم، گامی اساسی است که توسط متخصصان فجرآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در شرکت پنها با استواری و صلابت برداشته شده است.

وی ادامه داد: متخصصان صنعت هوایی وزارت دفاع در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) با تلاش شبانه‌روزی و مشارکت با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، توانستند با دستیابی به فناوری‌های پیچیده‌ی بالگرد، بار دیگر توانمندی خود را در دستیابی به هرآنچه مورد نیاز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است، به اثبات رسانند.

وزیر دفاع با بیان اینکه زیرساخت‌های توسعه صنعت هوایی کشور در نیروهای مسلح به‌طور گسترده در کشور تقویت و شبکه‌سازی شده است، افزود: در حوزه آماده سازی و اورهال بالگردها هیچ گلوگاه و مانعی نداریم و تا کنون با تمام توان و بدون هیچ‌گونه وابستگی پیش‌روندگی خود را ادامه دادیم؛ به گونه‌ای که نیروهای مسلح را قادر ساخته است با اقتدار کامل هرگونه تجاوز و تعدی در هر سطحی را محکم پاسخ دهد.

امیر حاتمی در جریان این بازدید با بیان اینکه امروز آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به لحاظ قدرت دفاعی در تراز انقلاب اسلامی ایران است، تأکید کرد: وزارت دفاع با تمام توان از نیروهای مسلح در راستای دستیابی به تسلیحات راهبردی دفاعی پشتیبانی و تسلیحات مورد نیاز آنان را تأمین خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، مراسم تحویل‌دهی ده‌ها فروند بالگرد بازآمادشده به نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز ارتش و امیر سرتیپ دوم خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در پایگاه چهارم رزمی هوانیرور ارتش در اصفهان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.