در آستانه چهلمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نمایشگاه عکس گروهی «بدرقه تا آسمان» در نگارخانه رضوان مشهد افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه عکس «بدرقه تا آسمان» در نگارخانه رضوان مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس بدرقه تا آسمان با حضور محمدعلی چمی‌گو مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و جمعی از عکاسان پیشکسوت و جوان مشهدی  در نگارخانه رضوان  برگزار شد.
محمد علی چمی‌گو؛ مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این مراسم  ابراز کرد: در این نمایشگاه ۳۱۵ اثر از ۴۱ عکاس از شهرهای تهران، اصفهان، قم، کرمان، اهواز، اهر و مشهد به دبیرخانه نمایشگاه بدرقه تا آسمان واصل شد.
وی ادامه داد: در نهایت از این تعداد ۲۴ اثر از ۲۱ عکاس در گستره ملی پس از انجام مرحله داوری توسط فرامرز عامل بردبار، حمید سبحانی و محمدجواد مشهدی برای نمایش در این نمایشگاه انتخاب شد که این آثار در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.
چمی‌گو با اشاره به تصاویر حضور پرشکوه و حماسی مردم در مراسم بدرقه پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای هم‌رزمش در نمایشگاه بدرقه تا آسمان گفت: برپایی این نمایشگاه را می‌توان مستندنگاری گوشه‌هایی از این حضور چند میلیونی و بی‌نظیر دانست.
چمی‌گو با تأکید بر اینکه سردار شهید سلیمانی افتخار خادمی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را داشتند، اضافه کرد: عکس‌هایی از حضور این خادم شهید و مخلص در حرم مطهر رضوی که بیانگر حضور ایشان در صحنه‌های مختلف است، در نمایشگاه قابل مشاهده است.
وی گفت: نگارخانه رضوان وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با برپایی نمایشگاه بدرقه تا آسمان تلاش دارد تا لحظه‌های ناب مراسم بدرقه پیکر سردار شهید سلیمانی که توسط عموم مردم دیده نشده بود را از دریچه دوربین عکاسان کشور به نمایش بگذارد.
همچنین در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از سردیس سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی که توسط مصطفی معمی‌وند هنرمند مشهدی به سفارش مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ساخته شده بود، رونمایی شد. این سردیس در ۲۱ سانتی‌متر به‌صورت رومیزی طراحی شده و قرار است به تولید انبوه برسد.
یادآور می‌شود، نمایشگاه عکس بدرقه تا آسمان ۱۹ لغایت ۲۴ بهمن سال جاری از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه رضوان مشهد واقع در خیابان کوهسنگی ۱۷ آماده میزبانی از اصحاب هنر است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.