اصفهان - خودروهایی که بیش از یک میلیون جریمه دارند باید به پارکینگ منتقل شوند، اما ظرفیتی ایجاد شده است تا بدهکاری خود در تخلفات رانندگی را به صورت اقساطی پرداخت تابتوانند در شهر تردد کنند.

جرایم بیش ازیک میلیون تومان خودروها اقساطی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سردار مهدی معصوم بیگی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در بحث مبارزه با سرقت بیش از ۱۰۳ باند سرقت شناسایی و با آنها برخورد شده است و در این راه، در دستگیری متهمان سرقت ۱۲ درصد افزایش داشته‌ایم و قدرت کشف نیز ۶ درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین ۵۵۰ میلیارد تومان اموال مسروقه از سارقان کشف شده و به مال باختگان مسترد شد.

وی گفت: بیشترین باندهای سرقت در حوزه سارقان منزل، داخل خودرو و برق و مخابرات بوده‌اند. در حوزه مربوط به جعل و کلاه برداری در شرایط خوبی قرار داریم و همچنین شاهد حدود ۴۸ درصد کاهش جعل و کلاه برداری بوده‌ایم، دستگیر شدگان در حوزه کلاه برداری و جعل ۴۷ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه قاچاق کالا بیش از ۱۸۰۰ پرونده تشکیل شده است و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان در این حوزه نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته و حدود ۲ هزار نفر قاچاقچی کالا دستگیر و بازداشت شده‌اند که در این بخش نسبت به مدت مشابه ۲۱ افزایش داشته‌ایم.

وی گفت: در حوزه راهنمایی و رانندگی خودروهایی که بیش از یک میلیون جریمه دارند باید به پارکینگ منتقل شوند، اما ظرفیتی ایجاد شده است تا بدهکاری خود در تخلفات رانندگی را پرداخت و در شهر تردد کنند. در بحث معاینه فنی نیز حق الناس مطرح است زیرا ممکن است به مردم شهر ضرر و آسیب برساند و باید همه به این مسئولیت توجه کنند. خودورهایی که معاینه فنی ندارند هر ۲۴ ساعت توسط دوربین‌های سطح شهر جریمه می‌شوند و پلیس نیز در سطح شهر با خودورهای فاقد معاینه فنی برخورد می‌کند، ممکن است خودروی در طی چند ماه نزدیک به چند میلیون جریمه شود بنابراین از مردم اصفهان انتظار می‌رود به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن به این موضوع توجه کند.

سردار معصوم بیگی گفت: افرادی که خودرو خود را می‌فروشند باید پلاک خود را از خودرو برداشته و آن را منتقل کنند. پرونده‌هایی در این زمینه وجود دارد که خودرویی فروخته شده و پس از آن جرمی صورت گرفته است که در این بین ممکن است گرفتاری برای شخص ایجاد کند و تبعات بسیار زیادی دارد.

وی گفت: با توجه به این‌که عمدتاً مرگ راکبان موتور سیکلت بر اثر ضربه به سر رخ می‌دهد، طرحی با عنوان کلاهی برای زندگی در پلیس راهور اصفهان شکل گرفته است که در این طرح کلاه ایمنی به موتورسواران اهدا می‌شود. این طرح در شهرستان‌ها اجرا شده است و در سال آینده نیز با قوت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در بخش جانباختگان حوادث رانندگی با ۷ درصد کاهش جانباختگان همراه بوده‌ایم و در برون شهر نیز ۱۲ درصد کاهش داشته‌ایم و علی رغم این کاهش بیش از ۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۱۵ هزار نفر نیز مصدوم شده‌اند که این آمار دردآور و زجر آوری است. ۴۵ درصد جانباختگان مربوط به موتورسواران است، ۳۵ درصد مربوط به عابران و ۱۹ درصد مربوط به دیگر وسایل نقلیه است و پر حادثه ترین روز، روز جمعه است و پر حادثه‌ترین ساعت نیز بین ۲۰ تا ۲۲ شب است.

وی درباره پلیس نامحسوس گفت: این طرح باعث شده است که در مواقع متعدد جرایم رانندگی کاهش یابد. پر تصادف‌ترین محورهای مواصلاتی استان آزادراه کاشان- اصفهان و دامنه- الیگودرز و سمیرم- یاسوج بوده است. در حوزه مبارزه با مواد مخدر، ۴۰ تن مواد مخدر کشف شده است که در طول سابقه پلیس اصفهان بی سابقه بوده است که در این راه چند شهید تقدیم نظام کرده‌ایم. کشف ۴۰ تن مواد مخدر عدد بسیار بزرگی است که بخشی از آن قرار بوده است که به استان‌های شمالی و تهران انتقال پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.