۳۱ طرح عمرانی، صنعتی و تفریحی در روستاهای پرجمعیت بخش مرکزی مشهد به بهره‌برداری رسید.

۳۱ طرح عمرانی در روستاهای مشهد به بهره‌برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، بخشدار بخش مرکزی مشهد افزود: در مجموع هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال برای بهره برداری از این طرح ها در روستاهای پرجمعیت و چسبیده به بافت شهری مشهد هزینه شده است.

ابوطالب سرابیان گفت: مجموعه آبی "شهید علیزاده" شامل استخر و سونا در روستای زرکش، مجتمع گلخانه ای "سردشت" در روستای هلالی، پروژه آبرسانی "شهید پهلوانی" در روستای ساغروان جهت آبرسانی به ۱۱ آبادی منطقه و خط تولید چراغ های ال. ای. دی  در روستای کاظم آباد پنجشنبه از جمله طرح های نمونه ای بود که امروز با حضور مسوولان شهرستانی به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: جمعیت روستاهای یاد شده زیاد است به عنوان مثال روستای روستای زرکش افزون بر هفت هزار نفر سکنه دارد از این رو توجه به این مناطق جمعیتی چسبیده به کلانشهر مشهد از اولویتهای مسوولان فرمانداری است.

بخشدار بخش مرکزی مشهد شمار ساکنان بخش مرکزی را بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن بیش از ۳۵۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به رشد جمعیت و در هم تنیدگی این مناطق با محلات حاشیه ای مشهد می توان این گونه عنوان کرد که روستاهای چسبیده به شهر مشهد و بافت حاشیه ای، متراکم، ناهمگون و درهم تنیده در پیرامون این شهر بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.    

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.