کنفرانس بین‌المللی "سردار شهید قاسم سلیمانی، جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی" با حضور میهمانانی از کشورهای مختلف در مشهد برگزار شد.

برگزاری کنفراس بین المللی سردار شهید قاسم سلیمانی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مسوول اجرایی این کنفرانس گفت: سردار سلیمانی در بین دانشجویان، طلاب و توده مردم افغانستان محبوبیت خاصی دارد او چه در دوره جهاد در برابر حمله شوروی به افغانستان و چه در دوران مقاومت در این کشور نقش آفرینی داشته است.
سید احمد موسوی مبلغ افزود: به همین مناسبت مردم افغانستان معتقدند ایشان دین بزرگی به گردن آنان داشته و به خاطر هجمه‌ای که به جبهه مقاومت در افغانستان وارد می‌شود مقرر شد این کنفرانس توسط اقشار مختلف مهاجران افغانستانی مقیم ایران در مشهد برپا شود.
وی بیان کرد: دبیرخانه دائمی این کنفرانس بین‌المللی نیز در مشهد تشکیل می‌شود.
یکی از مجاهدین سابق افغانستان نیز در این کنفرانس گفت: تاریخ افغانستان دوران پرافتخاری دارد که همان پیروزی بر ابرقدرت شوروی در حمله به افغانستان است که ۴۰ سال پیش روی داد.
سید عبدالحمید معصومی افزود: آن پیروزی عزت و اعتبار برای ما در جهان ایجاد کرد که حتی کشورهای همسایه به این پیروزی مباهات می‌کردند.
وی ادامه داد: اما پس از سالها دشمن آمریکایی به صورت دیگری به این کشور هجوم آورد و اکنون وضع به گونه‌ای شده است که وزرا و روسای ما در افغانستان بدون نظر آمریکایی ها نمی‌توانند کاری انجام دهند یا به کشوری سفر کنند.
وی با انتقاد از وضع موجود افعانستان گفت: اگر امروز مردم استقلال نداشته باشند، حریت و آبرو و عزت ندارند وگرنه همین امکانات معیشتی اندک کنونی در زمان سلطه روسها نیز در کشور وجود داشت، استقلال نداشتن کشور با حضور آمریکایی ها قابل قبول نیست.
در این کنفرانس میهمانانی از ایران و کشورهای فلسطین، افغانستان، عراق و یمن سخنرانی می‌کنند.

منبع: صداو سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.