فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: دکترین ما یک دکترین دفاعی است، اما پاسخ رفتارهای تروریستی را با قدرت خواهیم داد.

امیر نصیرزاده: برای خلق قدرت هوایی جدید در هر نقطه‌ای از تهدید آمادگی لازم را داریم

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای دوست که بمناسبت ۱۹ بهمن سالروز نیروی هوایی برگزار شد، گفت: امروز با افتخار چهل و یکمین سالگرد حماسه‌ای ماندگار را گرامی می‌داریم که متکی بر اخلاص، عزم راسخ و درک صحیح از تحولات و رویدادهای آن زمان بود.

او افزود: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن روز، پیوستگی و جوهره حقیقی خود را به خوبی بین ملت ایران و جهانیان نشان داد و شکننده‌ترین ضربات را بر پیکر رژیم شاهنشاهی وابسته به استکبار جهانی وارد آورد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل (ره) ادامه داد: در نوزدهم بهمن ۱۳۵۷ نظامیان متعهد نیروی هوایی ارتش، با حضور در اقامتگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بیعت با حضرت امام خمینی (ره)، سند افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ‌های زرین انقلاب اسلامی به ثبت رسانید.

او خاطر نشان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب هویت جدید خود با بیرون راندن مستشاران نظامی و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه پس از انقلاب اسلامی، تمامی پرنده‌های خود را با بهره‌گیری از دستان توانمند متخصصین فنی خود اورهال، بهینه سازی، تعمیر و نگهداری و در راستای تامین امنیت جمهوری اسلامی ایران به کار گرفت و با اتکا به همین توانمندی در ۸ سال دفاع مقدس در برابر دشمنی که به وسیله کل دنیا حمایت می‌شد، به پیروزی رسید.

نصیرزاده گفت: این نیروی خوشنام پا را فراتر گذاشته و اقدام به طراحی و ساخت هواپیماهای شکاری_ بمب افکن صاعقه، کوثر و آموزشی یاسین کرد.

او با اشاره به دستاوردهای دفاعی و نظامی نهاجا پس از انقلاب اسلامی گفت: نیروی هوایی ارتش برای رسیدن به یک نیروی کارآمد در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی دریغ نداشته و با تلاش فراوان و همکاری دانشمندان جوان اقدام به ساخت انواع مهمات هوا پایه همچون موشک‌های هوا به هوا، هوا به زمین با بردهای گوناگون، موشک‌های ضد راداری، بمب‌های نقطه زن، نسل جدید موشک‌های لیزری برد کوتاه و بلند، بمب‌های هوشمند دور ایستا با برد بلند، تولید و بکارگیری انواع پهپاد با قابلیت‌های مختلف و همچنین ساخت انواع شبیه سازها کرده که طی سال‌های اخیر، بارها و بارها در رزمایش‌های مختلف به نمایش گذارده شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به وابستگان نظامی حاضر در مراسم تصریح کرد: اطمینان داشته باشید که توان نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و اقتدار عظیم آن، برای همسایگان ما و هیچ یک از ملت‌های جهان تهدید نبوده، بلکه در برقراری صلح و امنیت و دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران به کار می‌رود.

امیر سرتیپ نصیرزاده اظهار کرد: ما پیشرفت‌های خود را مرهون تدابیر حکیمانه و رهنمودهای راهبردی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) می‌دانیم که ما را به این باور رسانید که به خود متکی باشیم، از این رو ما امروز، پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، با همدلی و تلاش فرماندهان و متخصصان نیروهای مسلح، در اوج وحدت عمل، برای خلق قدرت هوایی جدید و اعمال آن در همه ابعاد جنگ، در هر نقطه‌ای از تهدید آمادگی لازم را داریم.

او ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکای جنایتکار در شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش گفت: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانش به دنیا ثابت کرد که آمریکا نه تنها حامی اصلی تروریسم در جهان است، بلکه در کنار رژیم صهیونیستی به تروریسم دولتی نیز تبدیل شده که با اینگونه رفتارهای تروریستی صلح و امنیت منطقه را به خطر انداخته است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به حضور میلیونی ملت ایران اسلامی در تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اذعان کرد: مردم انقلابی کشورمان در پاسخ به این جنایت، حماسه‌ای عظیم آفریدند و با حضور میلیونی خود در مراسم تشییع آن شهید والامقام، ضمن ابراز همدردی، به آمریکای جنایتکار نشان دادند که همواره و در همه حال حامی انقلاب و حافظ دستاوردهای عظیم آن خواهند بود و اینگونه رفتارهای تروریستی را هرگز برنمی نمی‌تابند.

او تاکید کرد: دکترین ما یک دکترین دفاعی است، لذا ما به هیچ وجه قصد تعرض به هیچ کشوری را نداشته و نخواهیم داشت، اما پاسخ رفتارهای تروریستی را با قدرت خواهیم داد. ما معتقدیم اسلام دینی است که از صلح و آرامش حمایت می‌کند و انسان‌ها قبل از تجهیز دانش نظامی، بایستی به سلاح اخلاق و معنویت فراگیر، مجهز شوند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان گفت: پیوند مستحکم و منطقی و همه جانبه کشورهای جهان برای احترام به شخصیت و شأن همه انسان‌ها، می‌تواند در یافتن و پیمودن راه علاج افزون‌طلبی موجود در جهان معاصر و سپردن میراث همدلی و جهان بدون جنگ به فرزندانمان، تاثیرات عمیقی بر جای بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.