البرز- شورای حل اختلاف ویژه نظام پزشکی استان البرز با حضور دادستان کل استان، رییس دانشگاه علوم پزشکی و رییس نظام پزشکی برگزار شد.

جامعه پزشکی با تهدید رقیق شدن مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم که صبح امروز دوشنبه برگزار شد رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار کرد : راه اندازی این شورا اقدامی خوب و شایسته در جهت حل شکایات حوزه ی پزشکی  بود که خوشبختانه با پیگیری و همکاری دادستانی و سازمان نظام پزشکی در استان انجام شده است

دکتر حسین کریم افزود : راه اندازی این شورای حل اختلاف به تکریم جامعه پزشکی و تسریع در حل شکایات این حوزه کمک به سزایی خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و دانشگاه نمی تواند تنها متولی سلامت در جامعه باشد گفت : گسترش سلامت و حل مشکلات این حوزه نیازمند همکاری، مشارکت و تفکر جمعی است.

وی تصریح کرد : اگر دانشگاه با تمام قوا و توان نیز در حل مشکلات سلامت استان وارد شود تنها می تواند بخشی از این حوزه را پوشش دهد و بخش عمده ی آن به پیگیری، همکاری، حمایت و پشتیبانی دیگر ارگان ها و دستگاه ها بستگی دارد.

دکتر کریم با اشاره به عوامل تهدید کننده سلامت در جامعه اظهار کرد:  حل مشکلات و عوامل تهدید کنندهی سلامت نیاز به تفکر و مشارکت جمعی دارد

رییس دانشگاه با اشاره به لزوم تربیت پزشکان حاذق  و تقویت غنای جامعه پزشکی در کشور تصریح کرد: جامعه پزشکی با تهدید رقیق شدن مواجه است که بسیاری از پزشکان توانمند  مهاجرت و یا از کار پزشکی فاصله می گیرند.

در پایان دکتر کریم ابراز امیدواری کرد: شورای حل اختلاف نظام پزشکی  با محوریت دانشگاه، نظام پزشکی و دادستانی استان نقش به سزایی در تکریم و تسریع شکایات حوزه ی پزشکی داشته باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.