نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: انتخاب نمایندگانی در طراز انقلاب با نشانه ولایت‌مداری را به‌خوبی دنبال کنید، چرا که مجلس قوی، نمایندگان ولایت‌مدار می‌خواهد.

مجلس قوی، نمایندگان ولایت‌مدار می‌خواهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام برهان باقری در جمع بسیجیان بردسکن به‌مناسبت سالگرد عملیات والفجر ۸ و روز حفاظت اطلاعات سپاه که در محل هیأت رزمندگان اسلام بردسکن برگزار شد، اظهار کرد: مردم در خنثی کردن فتنه‌ها خوب عمل کردند و در عرصه انتخابات نیز باید خوب عمل کنند و نمایندگانی به مجلس بفرستند که مشکلات مردم را حل کنند، زیرا این به نفع خود مردم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) مجلس کارآمد و ناکارآمد را نتیجه عملکرد مردم دانست و با اشاره به موفقیت‌های عملیات والفجر ۸، افزود: اگر بخواهم درباره عملیات والفجر ۸ حرف بزنم شاید زبان از گفتنش قاصر شود، اما بدانید که این عملیات به گونه‌ای بود که هنوز هم برای بسیاری از نیروهای عالی‌ رتبه نظامی دنیا غیرقابل باور است که یک نیروی جنگی بتواند در یک شب از رودخانه وحشی اروند عبور کند و دشمن را شکست داده و پیروز شود.

وی با بیان اینکه در عملیات والفجر۸ بر سر رزمندگان آتش می‌بارید، گفت: با روحیه بالای نیروها ما توانستیم ۷۰ هواپیمای عراقی را نابود کنیم و یک پیروزی شیرین را به‌دست بیاریم.

باقری خاطرنشان کرد: سه دلیل عمده پیروزی ما در جنگ فرماندهی خوب و مدیریت حضرت امام(ره) در دل‌ها و قلب‌ها، حضور نیروهای مردمی و حضور مؤثر و فیزیکی فرماندهان بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) با اشاره به نقش مردم در بحث انتخابات اظهار کرد: مجلس می‌تواند از قدرت نظارتی خود نسبت به همه دستگاه‌ها استفاده کند و بسیاری از مشکلات را حل کند، پس نماینده قوی، توانمند و خوب می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات مردم باشد.

وی تأکید کرد: در رأی دادن باید به کیفیت توجه شود، رأی دادن بر اساس گرایش‌های قوم و قبیله‌ای مشکلی را حل نمی‌کند، زیرا نمایندگان می‌خواهند در مجلس مشکلات را به‌صورت کلی حل کنند و قرار نیست مشکلات یک قوم یا اطرافیان یک نماینده حل شود.

باقری با اشاره به اینکه دشمن در مسأله انتخابات دنبال فتنه‌انگیزی بوده و به‌طور قطع می‌گوید به کسی رأی بدهید که توانمند نباشد تا مجلس ناکارآمد روی کار بیاید، افزود: فردی را انتخاب کنید که در ولایتی بودن آن را شک نداشته باشید، زیرا مجلس افرادی را می‌خواهد که از دل و جان گوش به فرمان رهبری باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) با اشاره به کمک خدای متعال را در طوفان شن، افزود: در بحث زدن پهباد آمریکایی بچه‌های سپاه فقط هدف‌گیری داشتند اما خدای متعال نیز کمک کرد تا آن‌ها را بیش از گذشته رسوا کند که هیچ هستند.

وی ادامه داد: انقلابی بودن و مؤمن و متعهد بودن به ذات اقدس الهی و ولی فقیه و مطیع رهبری بودن در کنار توجه به مردم از ویژگی‌های یک نماینده مجلس است.

باقری اظهار کرد: قرار نیست نماینده هر چیزی را تصویب کند، بلکه باید ببیند که هر مصوبه‌ای به‌درد مردم می‌خورد یا نه؟ چون نماینده وکیل مردم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) افزود: نماینده باید اهل جهاد، پرتلاش و توانمند بوده و بتواند در برابر طرح و لایحه‌هایی که به مجلس می‌آید، اظهار نظر کند.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم دیگر شاهد فتنه‌ای نباشیم و مشکلات اقتصادی کشور حل شود، باید مجلسی جوان، انقلابی و توانمند داشته باشیم و نمایندگانی را انتخاب کنیم که طرح و لایحه‌ای را بدون توجه به نتایج و عواقب آن امضاء و تأیید نکند.

باقری با بیان اینکه راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، عمل به توصیه‌های رهبر انقلاب است، گفت: در بسیاری از عرصه‌ها از جمله نظامی به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل شد و نتیجه آن را هم اکنون مشاهده می‌کنیم و اگر فرمایشات و منویات رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد نیز عملیاتی شود، شاهد بهبود وضعیت اقتصادی در کشور خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: ظرفیت‌های اقتصادی در کشور ما به‌ویژه در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن بسیار قابل توجه است و همان‌طور که در داشتن این ظرفیت‌ها حرف اول را در منطقه می‌زنیم، در هدر دادن آن نیز حرف اول را می‌زنیم.

وی با بیان اینکه تمام مدیران و نمایندگان مجلس، وظیفه اصلاح وضعیت اقتصادی را بر عهده دارند و نکته قابل توجه این است که ما مردم نمایندگان را انتخاب می‌کنیم، افزود:  طبق فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی، مجلس در رأس امور است و اگر مجلس درست شود بسیاری از امور اصلاح می‌شود.

باقری گفت: مجلس بالاترین جایگاه و مقام را در نظام انقلاب اسلامی داراست و در بسیاری از اموری که مربوط به دولت است می‌تواند از قدرت نظارتی خود استفاده کند و نظرات مشورتی و تخصصی خود را ارائه دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه رأی دادن براساس تعصبات قومی و قبیله‌ای نمی‌تواند مشکلات جامعه را حل کند، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید سقف معیارها را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به ویژگی‌های نماینده مجلس گفت: جوان بودن یکی از معیارهای مهم انتخاب نماینده است، همچنین متعهد به ولایت فقیه و مردم، مومن، انقلابی و توانمند بودن از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در انتخاب نماینده مجلس می‌بایست به آن توجه شود.

باقری با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه نمایندگان دفاع از مردم و نه دفاع از دولت است، نماینده عدالت‌خواه را کسی دانست که ولایت‌محور باشد، چرا که نماینده ولایت‌محور، عدالت‌محور نیز خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) به راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اشاره کرد و افزود: ۲۲ بهمن روز شکست همه‌جانبه دشمن خواهد بود، در طول ۴۱ سال گذشته مردم ایران با حضور آگاهانه و حماسی خود در راهپیمایی‌های بزرگداشت سالگرد انقلاب در روز ۲۲ بهمن همواره پایگاه مردمی انقلاب را تجلی بخشیده و سرزندگی و پویایی انقلاب را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

وی بیان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن بسیار ویژه است و امسال راهپیمایی باید همچون ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ باشد و مردم مانند همان روز در صحنه حضور داشته باشند.

باقری رویداد مهم دیگر را انتخابات دوم اسفند ماه ذکر کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ۲۲ بهمن و ۲ اسفند دو آزمون بزرگ برای ملت ایران اسلامی است، امیدواریم این دو آزمون همچون آزمون گذشته مردم ما برگ زرینی بر افتخارات کتاب ارزشمند تاریخ و برجستگی‌های جمهوری اسلامی بیافزاید.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه پیشرفت انقلاب اسلامی در پرتو روحیه جهادی است، افزود: در انتخاب نمایندگان باید در نظر داشته باشیم که افراد وفادار به شعارها و آرمان انقلاب اسلامی باشند و آن را به‌خوبی حفظ کنند و اینکه هرگز احساس بازنشستگی نکنند چرا که انقلاب بازنشستگی و خستگی ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.