رئیس‌کل بیمه مرکزی از پرداخت خسارت ۲۰۱میلیارد تومانی به مناطق سیل‌زده تاکنون خبر داد.

افشای فیش‌های حقوقی مدیران در سایت‌ها کار خوبی نیست

 فرزانه غلامی/

 رئیس‌کل بیمه مرکزی از پرداخت خسارت ۲۰۱میلیارد تومانی به مناطق سیل‌زده تاکنون خبر داد.

غلامرضا سلیمانی در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران، این رقم را در پاسخ به پرسش خبرنگار ما اعلام و اضافه کرد: در روزهای پایانی سال گذشته و روزهای آغازین سال جاری شاهد وقوع سیل در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان بودیم و از آنجایی که پوشش بیمه‌ای واحدهای مسکونی این استان‌ها بالا بود ۲۰۰میلیارد تومان خسارت پرداخت شد، اما متأسفانه در چابهار با اینکه  یک‌هزار و ۳۰۰روستا درگیر سیل بودند و ۲۵درصد واحدهای مسکونی آسیب دیدند، به دلیل پایین بودن سطح پوشش بیمه‌ای ۶/۱میلیارد تومان خسارت پرداخت شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص دلیل عدم‌انتشار فیش حقوقی مدیران بیمه‌ای کشور اظهار کرد: در شرکت‌های دولتی پرداخت حقوق و مزایای مدیران‌عامل و اعضای هیئت‌مدیره تابع قوانین خاص مانند قانون مدیریت خدمات کشوری است، اما در بیمه‌های خصوصی، توافق سهامداران و مدیران، میزان حقوق و مزایای مدیران را مشخص می‌کند و بیمه‌مرکزی دخالتی در این امر ندارد و نمی‌تواند اجباری در این خصوص اعمال کند، ضمن اینکه بورس هم اجباری در این زمینه ندارد.

سلیمانی افزود: افشای فیش‌های حقوقی مدیران در سایت‌ها کار خوبی نیست و اگر موضوعی قانونی بود باید آن را نشر داد، در غیر این‌صورت ما و نهادهای نظارتی به موارد غیرقانونی ورود می‌کنیم. در خصوص عزل مدیرعامل بیمه ملت شخصاً از وزیر اقتصاد سؤال کردم و علت عزل وی، حقوق نجومی نبوده است. وی تأکید کرد: اگر به این نتیجه برسیم که مدیری در صنعت بیمه اقدامی به ضرر این صنعت و سهامداران انجام می‌دهد، مستقیماً وارد می‌شویم و او را عزل می‌کنیم.

خبرنگاری از رئیس‌کل بیمه مرکزی در مورد میزان خسارت پرداختی برای اغتشاشات آبان ماه سؤال کرد. سلیمانی گفت: تمام واحدهای تحت پوشش که آسیب دیده‌اند را شناسایی کردیم و بانک‌ها هم در حال جمع‌بندی هستند و تاکنون ۲۰میلیارد تومان خسارت به واحدهای آسیب‌دیده پرداخت شده است.

رئیس‌کل بیمه مرکزی در خصوص خسارت هواپیمای اوکراینی هم اظهار کرد: بیمه‌های داخلی در این زمینه ورود نمی‌کنند، اما بیمه مرکزی برای ارائه مشاوره اعلام آمادگی کرده است. به گفته وی هنوز طرفین ایرانی و اوکراینی در این خصوص به نتیجه نرسیده‌اند.

رئیس‌کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنانش از معافیت بخش‌های درمان، عمر و زندگی از مالیات برارزش‌افزوده خبر داد و افزود: از آنجایی که دولت  تلاش دارد درآمد مالیاتی را افزایش دهد، بخش شخص ثالث کماکان از مالیات معاف نیست.

به گفته سلیمانی در دوران تحریم، هیچ بیمه‌نامه‌ای در کشور روی زمین نمانده و مکانیسمی اندیشیده شده تا کنسرسیوم بیمه‌های کشور، پوشش بیمه‌ای را متقبل شوند.

وی همچنین از تأثیرپذیری نرخ دیه از تورم، یاد کرد و گفت: سعی می‌کنیم حق بیمه به اندازه تورم رشد نکند چنان که امسال هم، افزایش نرخ حق بیمه کمتر از تورم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساناز ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    (سلیمانی افزود: افشای فیش‌های حقوقی مدیران در سایت‌ها کار خوبی نیست) اتفاقا" بهترین کار ممکن است . مردم باید بفهمند در مملکت چه گندکاری هایی به انجام می رسد و با تمارض به انقلابی بودن و مسلمانی ، چه دزدی ها که نمی کنند و مملکت رو غارت و چپاول کرده اند.